perspektiv


Var ute hos pappa och fick mina nya vinterdäck pålagda. Fick även en lista med saker på som jag ska köpa till bilen. Säkrast att han skriver upp det så att jag vet vad jag ska ha.
Sen åkte jag till mamma för att titta på hennes nya soffa en snabbis. Skulle kåäka och snacka lite skit med Evelina. Vi bestämmde oss tillslut för att käka Tacos. Stor beslut ångest. Förmodligen ett bra val för vi blev mätta som 2 idioter som äter alldeles för mycket bara för att det ä så gott. Sen satt vi och frös. Det var sjukt kallt i min lägenhet. Hade stängt av all värme tydligen. men nu är det skit varmt.. Men det är säker minusgrade ute så det kommer bli skönt att komma hem efter jobbet och krypa ner i min väldigt varma säng då. (den står vid elementet).

Behöver få lite perspektiv på saker. Behöver vara lite ledig. Efter nyår, nästa år. Då ska jag se till att jag är lite ledig. Stänga av mobilen, alla telefoner.Inte starta data. Inte öppna dörren ifall någon knackar. Bara ladda upp med mjölk och sen bara vara. Läsa en bra bok. krypa upp i min nya sköna soffa med lite varm soppa. Det vill jag. Kanske få lite kreativitet, hämta stafflit hos mamma. framkalla foton. Framkalla de själv, i mitt labb som jag nu behöver vätskor till men ifall jag inte får de i jul så kommer jag fixa det själv så jag kan börja. För jag vill de. Bara gå in i det. framkalla, framkalla framkalla.. Bli blind av den röda lampan. Bara fokusera på mig (och pucko) Inte prata med någon.
Ja, det är efter nyår det. Kanske i februari, när det är som kallast. Då bilen fryser fast och allting är som mörkast.
Men det är månader dit.

..men tills dess. Kurt Cobain på hög nivå i bilen om nätterna, fläckten riktad på MIG och långa varma duschar. Sådär på gränsen till för varmt. Mycket vitlök och kyckling. planera julklappar, dammsuga och dricka varm oboy.



Jag klarar mig själv. Det har jag alltid gjort. ♥


ps. Dra åt helvete ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0