Punka mitt i natten..

I natt blev jag klar rätt tidigt. Det var inget strul och tidningarna kom tidigt.
Och när jag satte mig i bilen så kändes det skönt att jag var på väg hem. Men när jag kör ut på E22 så hör jag ett konstigt ljud om bilen och den drar väldigt mycket åt höger.
Jag har aldrig haft punka innan, men jag var helt säker på att jag hade det. Körde fram till macken och självklart var de punka.
Suck, stön och fan..
Ringde mamma, som också jobbade i natt. Hon var inte klar än, men kunde komma och hjälpa mig sen.

Jag vet hur man byter ett däck. I teorin. Jag har sett de göras säkert en miljon gånger och jag har hjälpt till. Men jag har aldrig behövt göra de helt själv. Ja, jag vet. Jag är bortskämd på sånt. Har både en pappa och lillebror som är bilmekaniker så de har alltid gjort sånt till mig när de de har varit dax att byta däck. Och jag har stått brevid och hejat på, typ.

Så jag kunde vänta på mamma så att hon fick göra de åt mig, eller så kunde jag iallafall testa själv först. Trodde inte ens skulle få av däcket, men ja kunde ju försöka. Så jag gick ut och började med att ta fram reserv däcket och allt de andra som behövdes. Sen testade jag att få av de. Det rubbades knappt. Men sen tog jag i med hjälp av fötterna och allt och då fick jag fan av en bult. Sen fick jag av resten.
Ringde mamma för att säga till henne att hon inte behövde stressa mer och att jag inte behövde någon hjälp för jag klarade att få av bultarna själv och sen är ju inte resten så svårt.
Några minuter senare hade jag bytt däck och stod och spände de nya däcket som fan. För jag vill knappast tappa de halvvägs hem.
Och sen var jag på väg hem igen.

Känner mig faktiskt jävligt stolt. Att få punka har varit en fasa för mig. Att bara stå där och inte kunna göra något. Men nu vet ja att jag kan. Så om jag får punka med min bil eller med företagsbilen så klarar jag av de snabbt och lätt. Grym som jag är..=)

Lite äventyr på morgonen.. Men nästa gång jag står på knä så hoppas jag att jag håller på med något helt annat.  hehe.. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0