Sommarjobb fixat

Jag behövde inte åka in till jobbet i Lund igår. De skickade schemat på mejlen till mig och nu har jag tittat på de. Det är nästan som jag lämnade det. Men de har lagt till lite dagar så det är uppe i 60% och inte 55.50% som de va när jag hade det. Det är någon vecka som de gjort något konstigt med. Jag är ganska långledig, sen ska jag jobba en dag och sen är jag ledig en dag och sen ska jag jobba 4 på rad. Vet inte varför de gjort så.
Men de gör nog inte så mycket. Just nu är det bara 2 månader jag ska jobba (ska börja den 1 juni) och de veckan kommer en gång på den tiden. Sen sa jag att jag skulle vara ledig i augusti men att jag kanske kanske kanske kanske kan jobba lite sen efter min semester. Då sa hon direkt att egentligen vill hon ha mig tills oktober, november.
PANIK!
Jag sa att ja kanske skulle plugga till hösten (som jag kanske ska göra, om jag kommer in på det jag sökte.) och att vi fick se sen.
Jag vill inte
fastna där. Jag vill inte.
Jag vill vara fri.
Men om jag ska jobba efter augusti så ska jag ställa mer krav. Schemat ska ändras och lönen ska upp.
Ska försöka få upp lönen redan nu. Ska ringa kommunal och höra om jag ha rätt till det. För nu har jag ju nästan 1½ års erfarenhet och det måste ju vara till min fördel. Och om jag har rätt till det ska jag kräva det nu redan från början.

Jag längtar tills Augusti.. Då är dessa två månader över och jag är fri (för tillfället) igen.
Tänk vad skönt det skulle vara att ha en lång runda på tidningarna som ger tillräckligt med pengar för att jag sak känna att jag klarar mig. Då skulle jag vara fri hela tiden och inte behöva oroa mig för att drunkna i hemtjänst träsket.
Semester livet ut.
Jobbar på natten leva på dagen.

Hade ju hoppats på att min chef på tidningarna skulle ha planerat in mig på en lång runda i sommar. Men det verkar inte som de. Hon har inte hört av sig. Och därför måste jag nu in till Lund och jobba.
Vet inte varför.
Antingen har hon glömt mig när hon satt och planerade semestrarna eller så har hon valt bort mig.
Men av vilken anledning?
Jag är bra. Har få reklamationer, väldigt sällan sjuk och jag håller inte på att strula.  Och varje gång jag snackar med henne berättar hon hur nöjd hon är med mig. Så va fan???
Om det inte var för att jag trivs så fruktansvärt bra med de jobbet så hade jag velat byta jobb.
Men jag har åtminståne min lilla runda. Och den är min, MIN. (och lite Johans med snart)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0