Torsdag = organisation och städdag

Idag ska jag städa och organisera.
Köpte lila förvaringslådor i två storlekar som jag ska använda i hyllan för att få den mer organiserad. Nu ser det ut som allt bara är instoppat där, och till viss del är det de också.
Hela lägenheten ska organiseras. För snart börjar jag jobba i Lund igen och då kommer jag inte palla med massa annat. Suck. Ska börja planera att göra massa köttfärs och annat som jag kan frysa ner i portioner så att det går smidigt när jag väl börjar. Så jag slipper komma hem varje kväll och börja laga mat oavsett om jag är hungrig eller inte, bara för att jag måste ha mat till jobbet dagen efter.
Jag vill komma hem till en lättstädad lägenhet där jag bara kan sjunka ihop i soffan, klappa min katt, vila ett par timmar och innan det är dax för nästa jobb.
Jag har kollat på mitt schema och det är ganska lugnt. Egentligen skulle jag kunna ta bort några dagar utan att min procent satts skulle bli för låg, men jag vet inte om jag pallar bråka om det. Kan ju se om det är någon som är intresserad av att få fler kvällar först. Annars överlever jag nog. Nästa vecka så jobbar jag bara tisdag-onsdag och sen är jag ledig tors-söndag. Så det blir en mjukstart. Det är skönt.

Och det är pengar, jag får tänka så.
T.ex två kvällar blir en hyfsat bra fotoskrivare. tre kvällar blir en riktigt bra fotoskrivare. Några andra kvällar blir en ny digitalkamera. Och många kvällar gör att jag kan göra något roligt sen i augusti när jag är ledig igen. Jag hoppas att dom här månaderna går snabbt. Att det snart är augusti.

I augusti ska även min blomlåda blomma. Det har börjar komma upp lite i den nu. Trodde inte att det skulle hända så mycket första veckan. Det kommer ett foto på den i morgon.. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0