Med avsky och likgiltighet

Mitt ex loggade plötsligt in på msn. Jag vet inte varför jag har honom där. Han har bara varit online en gång för något år sedan. Först trodde jag att det var någon annan och precis innan jag skulle skriva hej reagerade jag på mejladressen och hejdade mig.
Men sen väntade jag några minuter och skrev ändå till honom.
För om jag verkligen ska vara ärlig har jag varit lite nyfiken på honom en tid. Jag borde inte vara de. Han krossade mitt hjärta, eller nä. Kanske en pulsåder.
Nu i efter hand när jag har lite perspektiv på det så kan jag inte säga att jag någonsin var kär i honom. Men han fanns där då och det var enkelt. Han var bra i sängen och just då va de allt som jag krävde, tydligen. Det var bara lite tidsfördriv, men jag lärde mig nog en del av det ändå.
Nu har jag högre krav. Både på pojkvän och kk.

Och jag vet inte vad jag skulle känna efteråt, om jag gick med på att träffa honom. Förmodligen skulle jag känna en viss avsmak av mig själv. Bli illamående av att jag sjönk så lågt. För jag känner mig egentligen ganska likgiltig när jag tänker på honom. Jag är inte arg längre. Och jag skäms när jag tänker på mitt beteende då. Jag vet inte om jag kan säga att jag ångrar det, för de skulle inte göra någon nytta nu och just då var jag faktiskt väldigt skadeglad. Hämndlysten och ganska skoningslös. Men nu förstår jag inte hur jag kunde göra det. Det känns som om det var en annan person, en annan tid och ett helt annat liv.

Han skrev att han hade bil och kunde komma om jag ville.
Jag svarade inte.
Sen loggade han ut.

Men vetskapen om att jag kanske skulle göra samma sak igen mot honom stoppade honom inte för att vilja komma hit. (idiot) Och även om jag vetat hela tiden att han skulle vara lätt om jag ville så känns det väldigt bra att få det bekräftat. En egokick. Och den egokicken räcker tillräckligt länge.
Och om han hör av sig igen kommer jag inte ens svara honom.

För även om inte han har förändrats på de här 3 åren så bevisade jag för mig själv idag att jag har det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0