Caroline af Ugglas

Kollat runt lite och såg att Caroline af ugglas ska spela på KB i Malmö den 11 april. Jag såg henne på malmöfestivalen för ett par år sen. Det var strax efter hon hade släppt joplin på svenska skivan och jag köpte den på plats och fick den signerad..=) Jag och min lilla kusin var där.  Jag skulle gärna vilja se henne igen. Och det finns biljetter kvar.
Såg också att hon nyss släppte en ny skiva 18mars. Som ska vara på svenska den med. Annars har hon nog mest gjort saker på engelska. Men denna ska vara liknande joplin skivan, men vara hennes egna låtar. Och om det låter något i närheten av hennes melodifestival-låt så kommer det ju vara helt underbart.
Ska bara försöka se om jag har någon kompis som gillar henne som jag gör, som vill följa med mig. Är t.o.m ledig den helgen så det är bara att passa på. Haha.. eller så lurar jag med någon, som inte vet att vi ska se henne och kanske bara tror att vi ska ut och fest och vips. oj, spelar hon ikväll? Oj, jag har visst biljetter. Lika bra att gå in då..=)
Njeaa..vi får se om någon frivilligt vill följa med först.

Det finns faktiskt en liten nackdel att inte ha samma musiksmak som alla andra i min ålder. Även om många av mina kompisar faktiskt gillade snälla snälla så är jag tveksam på om de är villiga att se en hel konsert med henne och dessutom betala för det.

Det var föresten första gången jag funderade över att ringa och rösta i melodifestivalen och även första gången jag gjorde det..=) 6ggr röstade jag på henne.

Första gångerna jag såg henne på TV kunde jag knappt titta på henne, men jag kunde inte heller titta bort. Konstig känsla och jag tyckte att hon var helt "freaky". Det är hon fortfarande, men jag har börjat att gilla de. Nä, jag har börjat att älska hennes rörelser och scen närvaro. Hennes utstrålning är så total och när jag såg henne på Malmöfestivalen kom vi väldigt nära (längst fram) och man såg verkligen hur äkta hon är. Hon är sig själv helt ut. Sen så är jag ett stort fan av Janis Joplin och jag kunde inte mer än älska hennes översättning. Den är nästan rakt av, men ändå helt rätt. Jag har lyssnat så mycket på den skivan att jag knappt kunde den engelska texten när en låt spelade härom natten på radion.
Ooooh.. det är väldigt spännande att höra hur hennes egna svenska låtar låter. Jag har en förkärlek till svenskmusik.

Hittade föresten ett par låtar på Youtube..

  
Vi blundar (nya skivan)  En del av mitt hjärta (joplins a piece of my heart)
  
Snälla Snälla
(med text) Så gör jag det igen (nya skivan)

Kommentarer
Postat av: moonzanna

Hej !

Ville bara tipsa om att du nu kan vinna HELT VALFRITT plagg ifrån paprikastore.se på min blogg.

På sajten finns märken som fornarina,Ed Hardy, Koola Anna och De Palma i både kill och tjejkläder att välja på.



Titta in och delta du oxå !Kansken är det just du som vinner ditt önskeplagg



Vänliga hälsningar

MZ

http://moonzanna.blogg.se

2009-03-22 @ 23:35:49
URL: http://moonzanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0