När jag hör din röst

Lyssnade nyss klart på andra boken. När jag hör din röst av Stephenie Meyer. Och jag har redan beställt bok tre. Det gjorde jag igår..=)
Läste runt på lite recensioner om nästa bok. Blev lite besviken. De va många som tyckte att hennes beskrivande detaljer som jag älskar inte fanns med i den boken. Att det är mer bara handling och att det ibland kunde kännas som om hon skrev bara för att hon måste.
Jag hoppas att de har fel.
Jag älskar hennes detaljerade blickar i mellan dom eller hur de läser av varandras ansiktsuttryck hela tiden. Men det som var bra är att det verkar som om han kommer stanna hos henne i hela boken. Jag nästan hatade mittpartiet i boken jag nyss läste för att de inte var tillsammans. Och för att man följde hennes tråkiga liv så mycket. Man gick ju bara och väntade på honom.
Så det är bra. Sen verkar de som om de kommer närmare tiden när det är dax att göra henne till vampyr. Men jag tror faktiskt inte de kommer i den boken. Möjligen i slutet så att den sista boken kommer handla om henne som vampyr. Hoppas jag iallafall. Så att det inte händer i slutet på bok fyra och sen är böckerna slut. Då blir jag förbannad.

Berättade för mamma om böckerna och om min besatthet. Hon fick avbryta mig så att jag inte skulle berätta allt vad de handlade om. Hon kallar det vampyrfeber. Jag kallar det vampyrdimma.
Men det spelar ingen roll vad man kallar det.
Underbart är det iallafall..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0