Oh my Goddess..

idag var och jag handlade lite med min lilla kusin. Vi hade 2 timmar på nova och vi sprang in och ut i massa massa affärer. Det var bl.a. blomjakt. Jag ska på en fest i helgen med grekiskmytologi tema och jag ´har hittat en gudinna som jag ska vara.  Chloris heter hon i grekiskmytologi och i romersk heter hon Flora.
När jag googlar henne står de så här på Wikipedia:

"Flora (latin flos, blomma), är blomstergudinnan i romersk mytologi och gudinna över spannmål och andra nyttiga växter, inklusive vinstockar och fruktträd. Med tiden sågs hon som gudinna över växtligheten och våren motsvarande grekernas Chloris."


Och jag kommer flippa ut på blomtemat gansak rejält.
Jag hade redan en hel del blommor som man ska sätta i håret och sånt och nu idag har jag nog köpt hårblommor för ca 200:-
Kläderna är fortfarande inte riktigt färdiga. Jag testade en väääldigt blommig kjol idag, men de såg ju för fan inte klokt ut. Och jag har bara svarta kläder. Kanske inte riktigt blom-gudinne-aktigt. Men jag kanske är en mörk blomstergud?
För de verkar som om de blir en enkel svart klänning till. Köpte nämligen en sån idag. =) Jag har den på mig nu och den är väldigt mjuk och skön. Kommer ju ha massa blommor överallt så ja kanske kommer undan med svart ändå?? Men ja ska kolla längst inne i garderoben om de finns lite färgade kläder där, men det är väldigt, väldigt  tveksamt. I´m only wearing black.
Sen är de ju bara ännu mer passande att man brukade måla henne med en vinranka i munnen. För jag planerar att dricka en hel del vin..=)


    
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0