Helgens badning

Helgen hos min faster var väldigt trevlig och vi badade nästan hela tiden.
När de började bli kväll så badade vi även i deras varma badtunna. De hade eldat i den kvällen innan och den va fortfaranade väldigt varm. Första gången man skulle gå i fick man göra de lite i etapper för de va så varmt. Inte brännande, men ändå. Men sen svalnade den mer och mer. Vi bytte pool lite då och då. Efter ett tag i den varma slängde vi oss i den stora som var mycket svalare. Det var "bara" 29grader i den. Hittade en gigantisk boll som vi kastade i mellan oss. Väldigt lättroade.

Men det var så skönt att bada. Första gången i år för både mig och Johan. Och det kändes nästan som om man badade för hela sommaren, passade på medans det var sol och man hade en pool i närheten. Man vet ju inte när nästa tillfälle kommer. Jag ska ha semester i Augusti men de betyder ju knappast att de kommer vara sol då.

Sen grillade vi och käkade massa mat. Hunden  hoppade upp på bänken och tryckte i sig 1 kg kyckling som jag hållt på att dela i bitar och marinerat. (vi skulle göra grillspett)  Men som tur va hade vi köpt fläskfile också så vi klarade oss utan problem.

Kanske ska de iväg i helgen igen eller i början på nästa vecka. Hoppas det är fint väder då så man får chans att bada lite till.


Glömde ju självklart bort att ta foto när solen va uppe. Här hade den redan försvunnit bakom skogen.
Men det var varmt ändå.



Så här såg de ut på natten när vi kom på att de fanns lampor som man kunde tända. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0