Mitt klagotal

Det har varit marknad i byn i 2 dagar nu. Men jag har inte gått något på den för jag har jobbat. Ställde klockan tidigare en dag men när den ringde så orkade jag inte gå upp tidigare bara för att ja skulle gå runt där.
Hade jag varit hemma hade jag garanterat gått ett varv, men det är inte så viktigt för mig. Det brukar vara samma saker på alla marknader. Men jag skulle velat köpa en vattenpipa. Men det har jag velat länge, så jag klarar mig nog ett tag till utan.
Istället har jag jobbar i Lund i den stekande solen. Så jävla drygt. Det har varit för varmt. Och jada jada jada man ska inte klaga, men de gör jag ändå. Jag pallar inte med för mycket värme, jag kan inte tänka och allt bara klibbar Runt 18grader är lagom och helst ska klockan vara 22 dygnet runt. Det är en bra tid på dygnet tycker jag. Förfarande rätt ljust utan att solen stör. Solnedgången på gång och dessutom så brukar vi vara klara på jobbet klockan 22 och det är ju väldigt skönt. Så den tiden är bra.
Nu mellan klockan 4-6 på morgonen är det också väldigt skönt ute tycker jag.
Svalt.

I morgon ska jag ut till pappa. Han ska kolla lite snabbt på min bil. Blinkersen vill inte funka när jag vill, det är något glapp. Sen ska jag om jag pallar och hinner åka förbi mamma och hälsa på Pucko lite. Han bor där ett tag nu. Och han har blivit en riktig utekatt. Springer omkring och leker med de andra katterna och klättrar i träd. Känns bara taskigt att ta hem honom till min lägenhet då. Bättre han kan vara där och kunna vara ute och leka nu när det är sommar. Sen får vi se. Han känner sig väldigt ensam i min lägenhet, det vet jag.

Ska förbi systemet också. För jag ska ju passa min fasters hur på lördag. Och då kan vi bada. Hoppas det blir sol. Men det skulle inte förvåna mig om det ösregnade just den dagen. Då blir de film marathon istället. De har stor TV också. Det löser sig nog. Deras hus känns så lyxigt.
Och såklart, som vanligt så ska jag försöka städa.
Koppla in min skrivare som jag köpte också. Har inte orkar göra de än och de känns ju lite fel. Den bara står här mitt på golvet och är i vägen. Hoppas att den är bra och att de blir väldigt bra kvalité på fotona. Det skulle ju vara en fotoskrivare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0