Choklad chock!

Tårtan håller på att göras.
Första botten är i ugnen, ska ut snart och då ska andra in. Har totalt tre.
Gör nästan samma tårta som förra året kom jag på. Ändrar lite men det är samma grundrecept.
Jag kommer ihåg att den var god men när jag gick tillbaka och läste i bloggen om när jag gjorde den så verkade den vara väldigt besvärlig. Men nu har jag ju en hushållsassistent som hjälper mig väldigt mycket..=)
Detta året går det smidigare. Jag har väl lärt mig något under året.

Tog nyss ut första bottnen. Det blir bara två. Men MMMMMMMM...så god den är.
Har gjort frostingen nyss också. Med toblerone choklad. Den ska jag ha som lager. Kommer nog får göra lite ner frosting tror jag. Vi får se. Sen ska dekorationerna göras med soskerpastan. De ska vara i kylen ca ett dygn innan man ska använda dom. Så jag gör klart allt så är de bara att dekorera den i morgon.

Nu ska jag börja med cupcakesen. De blir nog också choklad. Fick receptet på Elaka gubbar av Viktor innan så jag ska testa att göra cupcakes på dom. Om jag minns rätt ifrån högstadiet så var de lite kladdiga av sig. Jag och Marika var nästan som besatta av hans muffins då. Han gjorde de på hemkunskapen någongång och sen var de berömda i skolan. Och nu har jag receptet..=)

Mmm..de blir ganska mycket choklad. En choklad chock!! Haha..
Toppingen på cupcakesen ska iallafall inte vara choklad och inte dekorationen på tårtan heller. Så de bryter av lite. Men bara lite..=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0