"Snoriga armar och en randig kind. Glömmer aldrig bort min tonårssynd."

Idag har jag varit i Eslöv, hos underbara lilla Therese och klippt och färgat mig.
Blev väldigt bra och nu kan jag inte sluta att ta på det.

Sitter och rullar håret mellan fingrarna hela tiden som en liten fjortis, som sitter på svenskalektionen på högstadiet och drömmer sig bort en stund. Kanske till fumliga nätter fulla med hembränt och en taffsande pojke. Som senare började att taffsa på någon annan och lämnade mig ensam med massa konstiga känslor som jag inte förstod.

Snurra flaskan
jag har aldrig
sanning eller konsekvens
vad vill du veta om mig
fråga bara
jag berättar vad som helst

Det var 15 år
15 år i staden där jag växte upp och så
märker du hur fort det går
och jag var 15 år ville inte va den
som blev kvar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0