Malmöfestivalen

Igår kväll var jag på Malmöfestivalen med Therese. Nicklas, hennes kompis åkte också med in, men han åkte hem igen nästan direkt. Vi mötte upp Suz, Christina och hennes kille mitt i Miss Li. Och fan va bra Miss Li är på scen. Therese sa innan vi kom dit att hon är riktigt bra på scen men de va mycket bättre än vad jag hade kunnat tänka mig. Sån scen närvaro. Den lilla kvinnan i knallröd klänning, knallröd rosett i håret, knallröda naglar och knalllrött läppstift totalt ägde den stora scenen. Hon var riktigt grym och de va väldigt kul att se. Och gitarristen som tydligen är hennes pojkvän var brutalt snygg.
Det var även väldigt kul att träffa Suz igen. Hon är så skön. Man kan inte annat än att älska henne..=)

Efter Miss li var de 45 min innan Veronica Maggio skulle upp på scen. Så jag och Therese köade oss fram med alla andra som förmodligen tänkte samma sak till Gustav och hittade ett thai ställe som vi beställde mat ifrån. Sen köpte jag lite brända mandlar innan de va dax att köa sig fram till Stortorget igen.
Det var mycket mer folk som tittade på Maggio, men även om hon är bra så gick inte hennes framträdande riktigt att jämföras med Miss Li. Men hon spelade Inga Problem som andra låt. Det var oväntat och jävligt kul. Hon har gjort den låten tillsammans med Petter och Snook.
Sen spelade hon en del av hennes nya låtar och en del av hennes gamla hits. Helt ok faktiskt. Min favoritlåt (Jag kan inte säga nej) spelade hon inte, men de hade jag inte trott heller. De är ingen av hennes hits. Men den är jävligt bra ändå.

Sen hittade vi tillbaka till bilen rätt snabbt och körde och köpte isvatten på Mc donalds. Som var gratis.. =) Sen körde vi hem med Avril Lavin ur högtalarna i bilen. Släppte av Therese i Eslöv och körde vidare hem. Jag var så trött när ja kom hem att jag bara slet av mig kläderna och däckade direkt i soffan. Det var jävligt skönt..

Miss Li - Sorry, he´s mine (En live spelning, men inte i närheten av samma ös som de var igår)

´


Veronica Maggio - Stoppad (Sjukt bra låt, lyssna på texten)



"Mycket vatten ska rinna under många broar, innan jag glömmer dig.."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0