plugga eller inte?

Sista dagen för att anmäla sig till någon kurs för höstterminen 09 är idag, eller imorgon.
Sitter och kollar om det finns något jag vill läsa.
Min new age gick ju inte så bra alls faktiskt. Kom på att jag inte har sagt till min lärare att jag har hoppat av ens. Måste nog skicka ett mejl till honom i morgon.

Har hittat någon svenska kurs. Där man lite mer praktiskt lär sig att formulera sig. Att skriva. Det är ju alltid intressesant. Skulle vilja hitta en fotografi kurs, men hittade ingen som var det jag sökte efter.
Får se.
Jag kan ju lika bra skicka iväg lite ansökningar och se om jag kommer in.
Sen kan jag ju ta beslut på om jag vill plugga eller inte.
Tröttnade ju väldigt fort. Men då har jag ju iallafall möjligheten.


För det känns som om jag slösar bort mitt liv på att bara existera..

Kommentarer
Postat av: ...

Du kan ju alltid uppsöka ditt lokala bibliotek.. och kolla in fotoböcker som tex 'Vanity Fair' Portraits, av Christopher Hitchens.. och när du gjort det gör du kursen på denna sida

http://www.fotonord.se/fotokurs/index.html

Är inte jätte djup men bra att komma tillbaka till när du känner att du "fastnat".

Andra bra böcker är http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0817463003&shopperid=D4198F1121984F8185716A675EEE1B44

och

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163609150

Den sistnämda är bra även då du använder analog kamera så haka inte upp dig på namnet.. sålänge du använder en systemkamera eller halvformat eller vad du nu brukar fotta med så funkar dessa böcker bra.

De flrsta "foto utbildningar" som finns i sverige är ofta väldigt smala och riktade till intresset och stilen hos utbildaren tyvärr.. bara min egen erfarenhet.

2009-04-15 @ 06:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0