Äntligen hemma

AAAAAAAAAAAAAAAAAAh, vad skönt. Min jobbiga jobb vecka är över och jag är ledig i natt. SOVA är ett måste snart. Är faktiskt ganska stålt över mig själv att jag pallar den här veckan. Jobbar mån-tis-onsdag och sen fre-lör-söndag i Lund trotts att jag Alla dagar jobbar natt. Men det är skönt när det är över. Som de är nu.
Lite tråkigt att jag och Louise inte alls jobbar samma dagar nästa vecka. Det är mycket roligare när vi jobbar samma dagar, tycker jag.

Tydligen hade jag kört sönder något på företagsbilen i lördags natt som gjorde att den inte gick att styra knappt. Så jag fick köra min gamla runda och så kom de någon annan som körde den långa, jobbiga, landsrundan istället. Skit härligt för min lilla runda går ju snabbt trotts att de var snö ivägen överallt som hade frusit och blivit is. Så jag kom vem ca 2 timmar tidigare äv vad jag hade varit hemma om jag kört den långa. Så jag fick sova lite längre.

Mitt jobb i Lund kanske försvinner väldigt snart. Vår chef har fått dille på att spara pengar och när en tant dog så tycker hon att min tjänst är onödig verkar det som. Men det är den absolut inte. Hon har inte sagt det till mig än, men jag har hört de av de andra som hon har diskuterat det med. Finns inte så mycket att göra. Har kommit in i de  och trivs faktiskt ganska bra. Inget jag har planerat att göra jätte länge men tänkte iallafall hålla på över sommaren och till oktober. För då ha jag jobbar där i ett år och sen kan jag ta en paus. testa något annat. har ju blivit så fruktansvärt beroende av lönen därifrån så något annat är ett måste. Eves syrra jobbar på något ställe. De ringer runt och gör undersökningar. De säljer inget. Man får bestämma sina dagar själv, något som skulle vara helt perfekt för mig. Och de söker tydligen nytt folk hela tiden. Dessutom är de nästan samma lön där som jag får ut på det andra stället i lund. Så om det försvinner är det mitt första alternativ. Men det känns som om det kommer att lösa sig. Det gör det alltid på något sätt.

Ska hem till mamma i morgon och fira lite påsk. Har jobbar alla påskdagarna så de har inte blivit någon påsk alls för mig. Bara påskgodis, utan påskägg!! Men i morgon ska vi äta gott. Mamma har köpt en fritös och har nu snöat in på att hon ska fritera allt så i morgon ska vi försöka fritera banan för första gången. Mums.

Nä, nu ska jag gå och käka lite svindyr glass..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0