Midsommar med lite Nationalteatern nostalgi

Trevligt trevligt var det igår. Ricki och Bullen kom ner från Göteborg och firade med oss.
Så när vi satt där långt inne på natten så råkar de nämna Nationalteatern och jag bara va????
Då visar de sig att de också är fans. Dock trodde de att nationalteatern kom från Göteborg, men jag var ganska säker på att de startade i lund. Så idag var jag tvungen att kolla och jag hade rätt. De startade i Lund men flyttade sen upp till Göteborg där de kanske startade på riktigt. Jag har sett livespelningar från liseberg och de rockar jävlar där. Inte som i malmö. De va nog inte särskilt många som visste att de skulle spela. De gjorde inte riktigt någon reklam om dom. De va inte ett av de stora banden. Men jag fick syn på namnet när jag gick igenom vilka som skulle uppträda. (även på de lite mindre scenerna) och där va dom. Men där va de under ett tält. Mycket folk men inte som de va på liseberg. Och jag var yngst, men rockade gjorde dom. Och alla texter kan man ju.. =)
Så det var så klart as kul att hitta lite folk som känner till dom och som gillar dom. Alldeles för få i min umgängeskräts känner till dom och den som verkligen förstod är tydligen inte min nära kompis längre. Fast jag fick ett midsommar sms från henne igår. (precis som förr) Hon skickade alltid sms vid jul, midsommar och födelsedagar, även om de gick månader utan att vi snackade.
Så det var så klart as kul att hitta några som förstod min fascination. Jag har ju försökt få Louise att börja lyssna men än så länge har hon bara fastnat på Hanna från Arlöv. men jag fortsätter..=)

De trodde att de skulle spela i slutet på sommaren på liseberg men nu när jag kollade hittade jag ingen. Men de ska spela i Sthlm i augusti. Jag har lite planer på att åka upp till Sthlm något denna sommaren. 2 flugor i en smäll? Jag missade ju deras spelning i Kristianstad 31 maj.

Ja, jag är helt lyrisk. Vi satt och lyssnade lite på nationalteatern från min mobil igår. För jag går ingenstans utan att ha dom på mp3n. Synd att vi inte kunde koppla de till datan bara. Så dåligt ljud på mobilen. Men det var kanske Eve glad över. 

Hittade den här.  Härligt när han sjunger i början..=)





Ja, jag hade en trevlig midsommar med jordgubbar, trevligt folk, lite sol och regn.=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0