IKEA, skräckis och jobb

Igår var jag med mamma på IKEA. Jag köpte massa saker. Sängkläder jag trånat över i säkert 2 år. De var nedsatta i pris så tillfället var perfekt. Men när jag kom hem upptäckte jag att täcket var förstort. Det var till ett dubbeltäcke och jag har bara ett vanligt. Så vad gör man då? antingern klipper jag och mamma syr om de så det passar mitt täcke. Eller så köper jag ett dubbeltäcke. Lite onödigt just nu, men kan vara lite mysigt. Köpte en stor kruka som man egentligen ska ha utomhus men jag kan hänga upp den i mitt hörn och sätta i massa klängväxter så det kommer nog bli skit fint. Sen köpte jag lite andra saker som jag behövde, t.ex glas (nu ska alla spruckna och kantstötta glas slängas). Fick lite inspiration iallafall.

Idag vaknade jag med extreme huvuvdvärk som inte ville försvinna trotts att jag tog 2 värktabletter. Efter 2 timmar tog jag migrän tablett.. Sen till slut försvann den. Jag känner den fortfarande lite men jag kan tänka lite nu och inte bara ligga och kvida i sängen. Så min plan att städa idag sprack. Ska plocka lite nu i kväll innan jag slänger mig i soffan och sätter på den sista skräckfilmen som jag hyrde. Den första va ganska läskig på ett hoppa-fram-och-skrik-med-jobbig-musik sätt. Den andra somnade jag till 2 ggr sen såg jag klart på den, helt värdelös. Så jag hoppas på en psykisk skräckis/rysare nu. Inget är bättre än att titta på skräckis ensam i min stora soffa.

Sen så längtar jag så fruktansvärt mycket till Tisdag.
Jag skulle vilja somna och vakna upp när det är tisdag.

Sak ha med mig personer varje dag på jobbet nu i helgen. Massa sommarvikarier som ska gå brevid och lära sig alla våra rutiner. Massa massa upprepande, tidskrävande, irriterande, jobbigt.
Blir inte bättre av att det i helgen är 2 killar som ska med. Så nu får jag visa hur underbart dålig kondis jag har. Och efter min cykelvurpa så är jag nästan lite räd för cykeln. Nä, jag ljuger. Jag försöker bara hitta ursäker på att slippa. Men det har gått ganska bra och jag ska nog klara helgen också. Med tankarna på tisdag så ska det nog gå lättare.

Sen så är det Hörby marknad på ons-torsdag. Jag jobbar båda dagarna. Är inte så mycket för marknad men det hade varit lite kul att gå en runda, titta på folk och leta svarta strumpor.  Kanske hinner lite innan jag ska jobba. kommer ändå inte kunna sova när de börjar skrika i högtalaren och när alla barnfamiljer börjar komma. Det är trotts allt det enda som händer här i den lilla byn.

Tisdag ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0