.."och nånstans mellan porr och knark"..

Johan the first ringde och väckte mig idag. Det var fan på tiden. Tur att jag hade sovit lite igår innan jobbet för jag var faktiskt ganska utvilad. Vi snackade lite och sen ville han att jag skulle komma och titta på hans lägenhet innan jag skulle åka till jobbet. Och visst, det gjorde jag. Var väl där typ 30-40 min innan de va dax att åka vidare till jobbet. Väldigt trevligt att han ringde.jag hade faktiskt planerat att ringa honom på vår födelsedag om han inte skulle höra av sig tidigare. Och när jag räknade efter så är det exakt på dagen 6 månader sen jag ringde för att skrika lite och sen slängde på luren.  Jag försökte förklara lite snabbt varför jag gjorde som jag gjorde. Att de inte bara berodde på just den grejen utan småsaker under typ ½ år. Han hade fattat det men ändå inte verkade det som. Men hade tydligen inte orkar bry sig om mig då så då finns de inte mer att göra. Det var iallafall ganska skönt att han hörde av sig och att vi träffades. Men vi får se hur det blir i framtiden.

Hade en ganska normalt bra dag på jobbet men de va lite extra kul idag för Louise har börjat jobba kväll. Hon är ball så de kommer bli kul att jobba med henne. Vi jobbar ofta samma dagar.

Klippt av mina naglar har jag också gjort. Utan riktigt någon anledning. Var trött på att ha långa naglar. Jag är inte riktigt van vid det och kan inte riktigt säga att jag trivs i det. Jag är en sån tjej som trivs i korta naglar. Möjligvis målade i någon knallig färg, men oftast faktiskt svart. En period i högstadiet hade jag ofta de målade i neongult så de lös lite i mörker typ. Jag skulle vilja hitta ett nagellack som gör att de ser ut som glas eller kanske som speglar. Glas kommer från mina vampyrböcker som jag läser. Där har vampyrerna naglar som ser ut som glas. Och nee, genomskinligt nagellack gör inte riktigt den känslan som jag vill ha. Spegelnaglar skulle vara väldigt fräckt att ha på något sätt. Tycker inte de borde vara så svårt att få den effekten. Svart i grunden och sen något blankt över. Men jag har testat med svart och sen genomskinligt men de funkar inte riktigt som jag önskat. Om jag hittar mitt "glas" nagellack så borde spegelproblemet också vara löst tycker jag.

Fick nyss mejl om att jag hade "vunnit" den där filmen som ja velat ha vääääldigt länge (queen of the damned) på tradera. Så bra. Inget som gått dåligt idag. Hoppas de flyter på såhär hela veckan.


"Vi förtjänar nog ändå
och få hitta lite tröst och så
och nånstans mellan porr och knark
tror jag att jag hittat min kant"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0