Min första semesterdag

Det har varit en lång dag idag och jag är väldigt trött. På min första semesterdag har jag och pappa försökt laga lite på bilen, med vi hittade inte de delarna vi behövde. Jag åkte hem, slängde in tvätt, ringde runt lite och sen åkte jag till Lund för att köpa en lampa till itt mörkerrum. Han hade sagt att den skulle kosta 315 men han hade tydligen glömt nämna att jag var tvungen att ha ett färgar filter til den som kostar lika mycket så allt gick på lite mer än 600. men det är en engångavgift så jag hoppas ja slipper köpa de fler gånger. sen åkte jag ut till ÖB och Jysk.

Jag stod och tittade på tyg som jag tänk att sätta upp i in hall, för min hall är tråkig och så väldigt mycket inte Moa. hittade ett tyg jag gillade och så fans de i olika färger. Stod och jämförde vilket jag tyckte var bäst. det svart/gråa är väldigt mycket mig men i en liten mörk hall är kanske inte svart den bästa lösningen. Hittade samma i röd/rosa men tyckte att de förmodligen skulle bli lite för bra med en röd/rosa vägg. Men när jag stod där så gick de en man förbi mig. Han stank av parfym. Han sa något til mig, frågade om ja skulle köpa nya gardiner. jag svarade kort tillbaka att de skulle jag inte. sen gick han vidare men jag såg honom i ögonvrån. Han stod bara en bit bort och tittade på mig. Jag försökte att inte låssas om att han var där men sen kom han och gick förbi igen. Stanken av parfym var nästan outhärdlig. Och så började han prata med mig. Frågade var jag jobbade, bodde om jag skulle festa i helgen (och idag är det måndag) Jag svarade artigt men kort. Sa dessutom att jag bodde i Höör. Sen ville han att han och jag skulle festa tillsammans. Mannen var kanske 35-40 år (kanske äldre, jag har en historia av att inte kunna gissa ålder) utländsk utseende och en kraftig brytning. jag sa att jag inte hade några planer på att festa och om ja skulle göra de va de förmodligen inte med honom. trotts att jag väldigt artigt gjorde klart för honom att ja inte var intresserad så trottsade han på att få mitt nummer så tillslut gav jag med mig och tog hans. han tittade noga att jag verkligen skrev in det och sen tillslut så gick han. Men först tog han mig på armen, det tycktre jag verkligen inte om så jag tog ett steg bakåt direkt och gav honom en sån där gå-härifrån-nu-blick. Och det gjorde han. Sen var jag rädd att han skulle komma tillbaka och jag behövde smakråd av Eve så jag ringde henne.
Sen beslutade jag mig för att ta en av varje färg. kan ju ha båda. Varannan liksom. Jag tror att de kan bli skit snyggt, eller iallafall snyggare än vad det är nu. Och tyget var ganska billigt så det va de värt. sen köpte jag ett svart tyg som ja tänk hänga upp utanför dass dörren så de skyddar mitt mörkrum lite extra. Jag är ganska säker på att de kommer bli väldigt svart där inne men det skadar ju inte. Och om ja inte ska ha de till det finns de säker något annat jag kan använda det till.

Sen hämtade jag sara och vi köpte med oss pizza ut till Eve, där jag planerat att stanna en stund bara men efter vi ätit blev ja så trött och så satt vi och snacka så jag fastnade där. Skulle egentligen ha handlat mat på vägen hem men det får jag göra i mrgon i stället. Kom hem för ca 1 timme sen. Har packat upp min nya lampa och ska nu efter jag skrivit klart gå in i badrummet och förbereda tills i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0