Håll dig lite privat

Har hoppat runt bland massa bloggar som jag gör ibland och jag har hittat några nya favoriter. Det är ganska skönt på något sätt nä man kommer hem från jobbet sådär som jag gör vid 22 tiden och bar kolla runt va alla har haft för dig. Vissa skriver ju så mycket att man undrar om de har ett riktigt liv alls. Vissa känner jag men många känner jag inte. Det är lite skumt de här med blogg ibland tycker jag. Vissa skriver om väldigt privata saker som man egentligen kanske inte skulle skrivit ut såhär offentligt. Då menar jag när de kommer in på rutiner och sånt. Det kan ju vara bra att inte berätta ALLT man gör, ALLT som händer. Man sitter egentligen inte så skyddat framför datan som vi nog gärna skulle vilja tro. Jag tror inte att det är så svårt att leta upp en person egentligen. Speciellt inte när de skriver ut namn, ålder, stad och sånt. Sen har de dessutom tusentals foton på deras lägenhet, hur det ser ut utanför, lokala ICA. Hur svårt skulle de va att hitta någon i en mindre by?
Jag tänker ganska ofta på vad jag skriver. Ibland för att man inte vill såra någon, ibland för att man inte vill att alla ska veta exakt vem man pratar om, lite mystik har ingen dött av. Men ibland så väljer jag att inte skriva ut vissa saker för att det kanske skulle ha berättat för mycket om mig, var jag bor, hur man kommer hit, vilka tider jag är hemma. Lite saker ska man nog undvika. För visst fick vi alla lära oss när internet var nytt att inte skriva ut riktiga namn, telefon nummer, var man bor o.s.v. Har världen glömt de nu? Har alla glömt att man ska vara lite privat? Att det finns idioter där ute som bara väntar på att hitta en anledning till leta upp dig?

Men visst är de kul att läsa om allas privata liv? Om deras tankar och funderingar?


Kommentarer
Postat av: Marie

Gomorron gomorron sovit gott? visst är det så, lätt att glömma bort, Ha en bra dag idag

2008-04-15 @ 08:50:26
URL: http://lakritstokiga3barnsmamman.blogg.se
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Precis därför har jag plockat bort känsliga inlägg som jag har skrivit tidigare, innan bloggen blev stor.

2008-04-15 @ 10:10:18
URL: http://TUMADRE.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0