Önsketänkande?

På vägen hem från mamma så kör jag förbi ett gammalt ex hus. Eller iallafall där han bodde då. Jag körde faktiskt in på hans väg, såg huset bättre så. Jag är ganska säker på att han inte bor där nu. Men jag har ibland tänkt på att jag vill köra in där och se hur det ser ut, men jag har aldrig vågat. Är kanske lite rädd för att han ska bo kvar. Eller så är det önsketänkande. Iallafall gjorde jag det idag. Men det var mörkt så jag såg inte så mycket och som min fasa var så kunde jag inte köra ut så jag var tvungen att vända för att komma ut på vägen igen. Tur att det inte var ljust och tur att han inte dök upp.
Ifall jag springer på honom någon gång så hoppas jag att jag har min nya snygga klänning på mig. Då, då ser han vad han missar. Det skulle kännas såååå härligt. Fy fan vad jag skulle må bra efter det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0