Min helg

Vi åkte i fredags kl 14.35 från Lund. Det tog nästan 2 timmar innan vi var i Köpenhamn och incheckade på båten. Som hade 11 våningar. Vi bodde längst ner, under vattnet!! i en liten liten hytt med 4 sängar, våningssängar. Inget fönster, ett litet litet badrum med en ännu mindre dusch. Men det var mysigt. En inbyggd radio fanns det också. Som bara fick in 2 olika danska kanaler (även när vi var i norge!!)
Vi började med att packa upp lite och softa en stund, jag var väldigt trött men försökte göra allt för att inte visa det. För i fredags var det ju Eves födelsedag.
Sen gick vi för att fixa något att äta. Vi hade med oss eget bröd och mjukost men vi tänkte ju äta något annat också. Jag beställde en ganska äcklig macka för 139 norska. Vet inte riktigt vad det blir i svenska men kanske olite över 150 svenska?? dyrt som fan iallafall.Speciellt för att jag inte tyckte den var god. Sen började vi förfesta och senare den kvällen var vi på båtens pubar? Det fanns 2 ställen som var nog lite mer för os unga. Men det ena stället var det ganska mycket dansmusik på. Inte riktigt Arvingarna men ändå. Det andra va mycket mer disco stuk så där var vi en hel del. Inte riktigt min typ av musik men de kom några godingar ibland. Jag hade nya skor som jag inte riktigt hunnit gå in än så jag fick väldigt ont i fötterna. De klämde lite och de andra som jag hade med mig va fodrade så de kunde jag inte riktigt byta till. Men det löste sig.  Vi gick ut ibland och då kylde jag ner mina fötter i vinden lite.

Sen på lördagen när vi vaknade av att de hade MASSA medelanden så var vi i Oslo. Vi gick runt och letade efter ett öppet cafe, vi var där ganska tidigt så de va inte så mycket öppet.Men tillsist hittade vi ett öppet cafe så vi käkade bagels och jag drack varmchoklad. Sen gick vi runt och kollade i affärer. Massa skor affärer för tydligen är Sara någon sort skofetich. Men till sist köpte hon skor och Eve hittade ocså skor. Jag köpte skosnören där det stod Green Day på. Ville ha de på mina nya skor men de var för små till de skorna så jag ska ha de i mina gamla skor. För jag älskar mina gamla skor och kommer nog inte slänga dom på ett tag. Sen käkade vi i land innan vi gick på båten. Sen sov vi någon timme innan vi började göra oss färdiga för att festa igen..=)

Nu ska jag fixa mat.

Kommentarer
Postat av: sanna

ska också fixa ngn mat nu;P
Förresten så vill jag ha tips på bra musik, skriv gärna om du har någon bra favorit :)

2007-12-09 @ 23:17:45
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0