I någon annans trädgård


.."det är alltid grönare på andra sidan där. I någon annans trädgård"..


Var inne i Malmö idag på Malmöfestivalen med min lilla kusin Tina.
Vi skulle se Caroline af Ugglas, hon som sjunger Janis Joplins låtar på svenska. Vi kom lite sent in så vi missade det mesta men vi såg iallafall en del av henne. Hon är riktigt freaky på scen men det lär man sig att gilla. Första gången jag såg henne på TV tyckte ja inte alls om henne men nu tycker ja att hon är ganska ball faktiskt. Efter hennes konsert kunde man köpa hennes skiva och det var jag ju tvungen att göra, trots att min kusin redan hade laddat ner den, men att få den signerad med Kram och hennes autograf är ju ganska fräckt så jag köpte den för en hundring.
Sen gick vi bland lite stånd, men bara lite. Hann inte mer sen för klockan var mycket mer än vad vi hade trott. Så vi begav oss för att hitta bilen som vi hade parkerat någonstans vid Linnéplatsen. På vägen dit så gick en kille förbi oss och sa hej och jag fick för mig att det var William, killen var lång och rösten påminde om hans och han liknade honom lite men det var inte han så när ja vände mig om, tog ett steg framät och sa hallå och sen bara blev stående där för ja såg att det inte var William så trodde det att jag ville mucka med dom. Det var lite kul. HAHA!
Sen kom vi tillslut fram till bilen och såg att jag hade fått parkeringsböter. "parkering i terräng" står det på lappen. 700 jävla kronor!!!!
Det är lite drygt, men de va ju tur att de va denna månaden när jag fick lite bättre lön, annars hade de varit jobbigt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0