Jag försökte flirta!!!

Det bor en svart man i samma trappuppgång som mig. (Det bor garanterat fler)
Jag har träffat på honom några gånger sen jag flyttade in. Första gången var nog första morgonen som jag kom hem till nya lägenheten från jobbet. Vi möttes i hissen och jag presenterade mig, kanske en aning över exalterad. Men jag var väldigt glad över att äntligen ha flyttat och jag måste ha haft ett stort leende på läpparna. Vi bytte bara ett par meningar. Hissfärden till tredje våningen är inte lång. Men jag fick väl fram att jag var nyinflyttad iallafall, på glömd engelska.

Idag är det tvättdag och efter jag slängt alla mina kläder i tvätten, tagit på mig idag-tvättar-jag-allt-jag-äger kläderna och gått ner till tvättstugan så skulle jag gå och handla lite mjölk.
Med en jag-känner-ingen-här-så-jag-behöver-inte-duscha attityd traskar jag ner till affären. 
Och så möter jag honom. Jag ser en man men funderar inte ens på om de är han. Men sen säger han mitt namn och jag tittar upp. Han pratar i telefon, men avbryter samtalet och börjar prata med mig istället.
Han frågar hur de är, vad jag jobbar med och sen säger han att han hade sett lappen om min fest.
Och sen hände de, jag tror att jag försökte flirta!!!!

- What floor do you live on? frågade jag.
- Seven.
- I live on the third... So, you are on top of me..

Sen började jag asgarva, inombords. Vad FAN va det liksom???
Ja, svarade han och log, men jag vågade inte möta hans blick längre. Sen sa jag att jag skulle gå och köpa mjölk och han sa att han skulle fortsätta prata med sin vän.

Sen när jag kom tillbaka till min trappuppgång så sitter han där. Jag som tyckte att jag hade försökt flirta tillräckligt för en dag vinkade bara när jag gick förbi och fortsatte snabbt mot hissen.
Han såg mig och ropade "see ya" efter mig, men då var jag redan förbi.


Han är rätt snygg och har ett väldigt inbjudande leende. Han är lite längre än mig och hans namn börjar på D. Jag har frågat han nu flera gånger vad han heter, men jag glömmer de direkt igen. Men nu vet jag att han bor på sjunde våningen och att hans namn börjar på D så förhoppningsvis är de inte så svårt att kolla upp. Alla namnen står ju nere vid porten.
Han är inte alls min typ, egentligen. Men min typ verkar ju inte funka så bra så då får man kanske testa något annat??

Kommentarer
Postat av: *Emma

Jag hittade din blogg hos Niotillfem. Och såg att du bodde i Skåne! :) Roligt o läsa bloggar som ligger lite närmre! :D

2010-02-21 @ 10:23:01
URL: http://emmaxelsson.blogg.se/
Postat av: Rose

HAHAHAHAAAAA X'D

Fin historia må jag säga xD



Det där hände mig också nån gång, fast jag försökte inte alls flirta, insåg bara sen att det var som om jag faktiskt försökte göra det. Kände mig så puckad efteråt...haha, minnen...

2010-02-22 @ 23:35:34
URL: http://rosebug.blogg.se/
Postat av: Tessan

Du är underbar! =D

2010-03-01 @ 17:39:39
URL: http://tessant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0