Årets första svenska jordgubbar

Jag har köpt årets första svenska jordgubbar nyss. Svindyra va dom dessutom. 50kr för en liten låda. Men de va de värt. Käkade upp en direkt och den var jätte god.
Morsdag i morgon och jag ska baka en tårta till mamma. Den ska täckas helt med ett lager grädde och dekoreras med jordgubbar och lite hjärtströssel. Och tårtan är så klart gjort av choklad.

Sen har jag köpte tre trädgårdstidningar också. Så hon får lite sommarinspiration i trädgården.
Det är väl en bra morsdags present?
 
Sen finns det ett ställe en bit ifrån mamma som är fullt med liljekonvaljer och de blommar ju nu, så jag ska tvinga med mamma på en liten promenad och plocka massa massa liljekonvaljer. Det är ganska gömt, jag hittade det när jag var liten och lekte i skogen. Jag och min lillebror och två grannbarn byggde kojor där. Och hela marken var full med liljekonvalj (och en del nässlor). Jag tyckte det var himmelriket och ville nästan flytta till min koja på heltid... tills det började regna.

Kommentarer
Postat av: Anonym

morsdag är den 31 ;)

2009-05-24 @ 07:09:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0