Vänskapsband

Jag har lite pyssel inspiration. Plockade fram alla pärlor och trådar igår. Men märkte gansak snabbt att hålet i de pärlor jag har absolut inte funkar med trådarna. Gjorde iallafall ett par armband. Makrame och något annat snurrande. Blev lite besviken på att jag bara har massa småpärlor, med små hål. Men tänkte att då har jag en anledning till att åka in till Lund i veckan. panduro har ju faktiskt öppnat där på gågatan ich jag har inte varit där än. Sen finns det ju outlet butiken i malmö med. Ska kolla på tradera också. Men tradera passar nog bättre till om jag vill skaffa ädelstens pärlor, för de har de väldigt mycket av där. Och med pärlor och sånt är de nästan roligare att kunna gå omkring och känna på vilka man vill ha. Känna strukturen och tyngden. Välja bland massa färger och former. Och sen tipsade Mathias om Exotica för de där vaxsnörena. Jag var lite skeptisk mot de först, men när jag jämför med det jag gjorde igår och de jag fick av honom så är de stor skillnad. Hans håller färg och form bättre. Mitt kommer ganska snabbt kännas gammalt och slitet.


Så det är vad jag ska hålla på med den närmsta tiden.  Innan jag tröttnar för tillfället och går över till nästa sak ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0