Löneförhandling

Nu sitter jag i sängen och håller samtidigt på med att koka upp pasta till jobbet i morgon. Kom på att jag inte gjort de.
I morgon ska jag försöka mig på att löneförhandla på mitt jobb i Lund. Jag har inte skrivit papper på de än och när jag frågade henne igår om de sa hon lite nonchalant att de inte behöver vara inne förrän den 15. Alltså nästa måndag.
Jag tror att hon tänkt att sätta minsta möjliga lön på mig, precis som hon gjorde förra gången. Men nu har jag erfarenhet. 15månaders erfarenhet av de jobbet. Just de jobbet faktiskt. Och jag funkar bra med resten av personalen och mina vårdtagare avgudar mig. Så hon borde sätta högre lön på mig.
Men om hon ger min papprena på fredag och jag motsätter mig dom så kommer hon inte hinna skriva ut nya innan den 15onde och då kommer jag inte få någon lön den månaden. Och jag tror att det är hennes taktik. Att jag står där missnöjd på fredag men att hon inte hinner ändra det. Och det är så sjukt irriterande fel. Därför ska jag gå in på hennes kontor i morgon, stänga dörren och säga att jag hoppas att hon har höjt min lön sen sist. Att jag räknar med det.
Och om hon inte vill de kommer jag säga att jag tycker att det är kasst och att om hon vill ha kvar mig efter augusti något så är de ett krav från mig att min lön höjs. För efter Augusti är de fler väldigt vana personer från kvällen som ska sluta och hon vill nog inte tappa fler och behöva lära upp massa nya som inte kan, inte vet och inte har vanan inne.
Mmm.. jag ska iallafall försöka.
Och om hon vägrar så kommer jag sluta efter augusti. Kanske jag gör vilket fall som helst, men ändå.

Ja, nu känner jag mig lite upp peppad.
Får nog inte upp den så mycket vilket fall som helst, men det är principen!
Sen så har jag aldrig löneförhandlat så de blir en upplevelse. Gillar inte att sitta och sälja mig själv, men man får väl försöka så gott man kan.
Jag är ju trots allt jävligt bra..=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0