Beställt en bärbar dator

Nu har jag nyss beställt en dator. En bärbar.
Den som jag spanat på i nästan en vecka och som mina datanördskompisarn har sagt varit bra var slut när ja loggade in idag.
Och jag satt och tänkte på de när ja höll på att gå in där. Hoppas den är kvar. Hoppas den fortfarande går att beställa för de priset (det var kampanj på den). Men näää.. självklart. "Varan går inte at beställa, den har utgått" Jag borde ine blivit förvånad.
Men jag ringde Johan för att beklaga mig lite, men sen hittade jag en annan dator för samma pris. Och när ja jämförde den med den datorn jag tänk köpa först så var den nästan exakt likadan. Lite småsaker skilde, men annars va de samma dator. Och 5kr billigare. Men ja läste upp lite för Johan och han tyckte att det lät bra. Och denna gången så väntade jag inte. Jag beställde den direkt. Jag är ganska velig när de gäller sånna här lite större köp. Vill ju inte att de ska bli fel eller att ja lägger ut massa pengar på något som är skit kasst.  För jag vet egentligen inte alls vad det är jag beställt. Jag vet inte om den är bra eller dålig. Jag får bara gå på andras åsikter och omdömme. Men som tur är litar ja på mina vänner.

Ringde folksam och la till en drulleförsäkring på min hemförsäkring också. Ifall något skulle hända med datorn. Ifall ja tappade de i golvet eller om jag råkar spilla på den. Så har jag nu en försäkring som täcker det. Johan, igen som hjälpte mig med det. Han tipsade om att gära så istället. För jag va nästan lite inne på att beställa med deras dataförsäkring för 800:- trots att ja vet att de försäkringarna oftast täcker sånt som man redan har med i garanting. Men bättre än inget tänkte jag. Men drulleförsäkringen va ju mycket bättre. Dessutom täcker den ju mer än bara min dator. 34:- i månaden kostar den. Och det är den ju värd.

Oh, vad spännande...

btw.. det är en Compaq


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0