Inför skolstarten..=)

Jag har nyss hittat och beställt alla böcker jag behöver för att läsa min lilla New Age kurs. 9 stycken.
Men jag är bra och tittade runt och jämförde och höll på. Så det var bara en bok jag var tvungen att köpa ny, för jag hittade den ingen annanstans. Resten hittade jag begagnat. Och många av dom hittade jag på en sida som hette bokbörsen. Där kunde både privatpersoner och företag sälja. Och där hittade jag säkert 6/9 böcker. Väldigt billigt dessutom.
Jag är sån som oftast väljer att köpa begagnat (beroende på vad det är) men böcker har jag inget problem med att köpa begagnade. Tvärtom. Jag tycker att böcker som är lite använda och äldre har en viss charm. Personlighet skulle man kunna säga. Och böcker ska användas, läsas och ge kunskap. Och när jag läst klart denna kursen så kommer jag försöka sälja de böcker jag inte vill behålla.
Men jag vet att de är en hel del av de här böckerna som jag kommer vilja behålla. Läste lite recensioner och så om de och de är väldigt intressanta och spännande.
Bara namnen får en att bli väldigt intresserad. Som Det okända: om ockultism och andlighet i en ny tidsålder, Shamanens väg: en vägledning till kraft och helande eller Att se det dolda: Om New age och ockultismen inför millenniumskiftet..
verkar ju väldigt spännande tycker jag och nästa vecka börjar jag. Hoppas bara alla böcker har hunnit komma tills dess.
I morgon ska jag iallafall ner till de där studiecentret och kolla läget. Se om de kan förklara de där med blackboard för mig eller så ringer jag Louise och Rebecka. De vet nog. De håller ju på nu med att plugga på distans. Antar att de är något sorts chatt program eller liknande som man ska använda för att ha kontakt med sin lärare.

Ska gå ner i affären i morgon också och visa Ingalill min kursplan och informationen. Hon verkade väldigt intresserad över vad jag skulle plugga, var jag hittade de och vilka böcker jag behövde. =)

Kommentarer
Postat av: Nadine

Riktigt bra film faktiskt, helt klart sevärd! :)

2009-01-13 @ 23:13:14
URL: http://nadine.blogg.se/
Postat av: Henrik Lindmark

:P har faktiskt sett den de e då hon är på en skola va och sabbar för folk typ ?:P

2009-01-14 @ 09:08:10
URL: http://livetsomhenke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0