"Oroa dig inte. Hälften av det du oroar dig för händer aldrig och den andra hälften händer ändå, så varför oroa sig?"

I boken jag läser så följer deras själar varandra liv efter liv.
Jag tycker att det är väldigt romantiskt.

Och jag undrar vem eller vilka som jag följer eller som följer mig.
Självklart känner man ibland en starkare kontakt med vissa. Men jag vet inte om de beror på att jag vill känna de eller om den verkligen är där.
Man kan liksom inte få en bekräftelse på att det man känner är verkligt.
Och klart har jag en del runtomkring mig som jag ganska direkt känt att jag funkar med. Men de kanske inte de har känt.

Jag har väldigt bra fantasi och fastar lätt i mina egna tankar. Jag har också väldigt lätt för att inbilla mig saker som inte stämmer. Kanske för att jag överanalyserar allt.
Det jobbiga är att jag kan gå runt med brutal ångest för något som faktiskt inte ens har hänt. Något som inte är ett problem.
Och fast att jag försöker leva efter mottot: "Oroa dig inte. Hälften av det du oroar dig för händer aldrig och den andra hälften händer ändå, så varför oroa sig?"
Så oroar jag mig för allt. Helt hopplöst! =)

Nu ska jag krypa upp i soffan och fortsätta läsa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0