Do you REALLY have the time to listen to me whine?

Var i Lund idag. Mötte upp mamma där inne med. Men de blev inga böcker för mig. Tydligen så var de böcker jag var intresserade av inte på rea. Sen så har jag en hel del intressanta böcker hemma som jag inte läst och inte direkt plats att bara förtsätta köpa nya.
Dessutom var det väldigt mycket folk i min favoritbokhandel och ännu varmare så jag pallade inte försöka leta bara för att. Vi körde till Nova istället. Fick presentkort från jobbet på intersport till arbetsskor men hittade inga. Killen som jobbade sa att det kommer in lite mer vårskor om ca 3 veckor och då kommer de även ta in converse, som jag ska försöka sikta in mig på då.
Vanliga gympaskor är inte riktigt min stil och jag har tid att vänta och se om något annat intressant dyker upp.

Fick även en konstig lapp frän samma jobb med posten som jag nog itne hade förstått alls om det inte var så att jag hade hört lite snacka om det innan. Men ringde upp min chef, mest för att ifrågasätta varför jag inte fått reda på något tidigare. Men hon var nästan riktigt otrevlig. Inte alls likt henne och satte sig i försvarsposition trots att jag  knappast anföll henne. Lite konstigt.
Sen påstådde hon att jag visst hade fått papper på den senaste månadernas jobb fast att jag VET att jag inte har de. och där skulle de tydligen stått att mitt vikariat skulle gå ut den sista februari. Men de visste jag ju inte.
Så därför kom det lite plötsligt. Dålig koll de börjar att få.

Sen skulle de varit lite trevligt att få reda på innan min sista helg på den rundan att det var  den sista och inte efteråt.
Men det känns helt OK. Visst gjorde de att jag fick några hundra mer i månaden men det är inte hela världen.
Känns faktiskt ganska skönt.
Jag har aldrig riktigt känt mig bekväm där nere med de andra, väntandes på de där jävla tidningarna som är försenade.
Sen har jag inte heller varit särskilt förtjust i att åka ner dit så jävla tidigt. Trots att jag bara har de jobbet nu så känner jag mig ofta ganska stressad när klockan börjar att närma sig 1 på helgerna.

I veckorna är det så skönt att glida ner där lite närsom och snabbt packa in tidningarna och sen köra runt i min egen bil, med min musik. Eller som i natt, med ljudbok.
De snackade om bröllop igen på radion. För att vår kronprinsessa Vickan och hennes kille sen 7 år sen PLÖTSLIGT ska gifta sig. Så då åkte ljudboken på. En ny bok. som jag har stora förväntningar på..=)

Mmm.. nu har jag nog inte mer att vräka ur mig.
På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0