Tid för nästa

Jag har nyss lyssnat klart på första boken.
Jag somnade konstigt nog ifrån den innan, men den följde med mig in i drömmen och när jag vaknade var jag osäker på vilket som var boken och vilket som var min dröm.
Men jag vände mig om och hittade snabbt där jag var och fortsatte att lyssna.
Ända gången som jag gått ur sängen var för att gå på toa (och då höjde jag volymen så att jag ändå hörde). Jag har inte ätit på hela dagen och jag är inte hungrig. Har dessutom typ ingen mat hemma då jag inte handlat på flera dagar trots att jag verkligen behöver ha hem lite saker. Men idag (fredag) måste jag slita mig. Ska ju städa och fixa innan festen dessutom.
Ska snart jobba och ska springa ner i bilen och hämta mitt minneskort så att jag kan lägga in andra boken på den.
Just bara så att jag kan fortsätta med att lyssna. Fortsätta längre in i vampyrdimman, som faktiskt är nästan exakt likadan som förr.

Men jag har fuskat lite. Jag vet lite vad andra boken kommer att handla om och jag gillar det knappast.
Han kommer lämna henne och det gör faktiskt lite ont i mig när jag tänker på det.
Varför kan han inte bara göra henne (mig) till en av dom så att de kan vara tillsammans för alltid? Varför måste han krångla till det och dra ut på det. För hur länge kan han vara i samma ålder men hon åldras? Det är inte rättvist och jag blir smått förbannad faktiskt.
För självklart vill man alltid ha det man inte kan få. Och han kan omöjlig få tillbaka sin mänsklighet och därför vill han ha den. Därför är den helig för honom.

Kollade nyss upp böckerna och jag verkar ha ganska bra tajming ändå. Den fjärde och sista boken släpps 12 mars. Det är ganska snart. Vad hoppfull jag blev nu. Jag trodde att det skulle vara långt dit. Men det är bara tre veckor.
Andra boken kommer snart vara "utläst" och jag hittar inte tredje som ljudbok så den ska jag se till att beställa som bok väldigt snart. De kommer ta längre tid innan den är utläst då jag inte kommer kunna läsa den samtidigt som jag jobbar. Men jag har tre veckor på mig så jag kommer ändå få försöka att spara på den lite så den inte tar slut alldeles för tidigt och sen måste jag gå och vänta på den sista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0