Svartsjuk

Jag är brutalt fast.
Snart besatt.

Jag är otroligt avensjuk/svartsjuk på Bella, som får en nästan ocensuerad inblick i deras värld. Där de välkomnar henne och bjuder in henne till deras hem.
Sen förundras jag av hennes totala lojalitet och fulländade kärlek till honom.

Och när hon (äntligen) förstod vad han var så hade hon tusen frågor till honom och blev fasinerad istället för rädd.
Författaren skriver väldigt detaljerat och ibland tror jag att jag nästan glömmer bort att jag ligger och blundar i min egen säng. Hon beskriver deras kärlek med så fantastiska ord att jag häpnar. Och i början var deras kärlek "bara" känslor och ord. Det är inte förrän nu som de faktiskt börjat att röra vid varandra, men fortfarande ganska blygsamt. Och jag tror faktiskt att jag kände en aning av samma berushet som henne när de äntligen kysste varandra. Fast att jag är väldigt säker på att jag aldrig har känt den sortens kärlek. Jag tror knappt att jag är kapabel till att känna det.
Den kärlek som faktiskt helt fysiskt får henne att tappa andan och svimma av hans kyssar.

Hummm... ja, jag är jävligt svartsjuk faktiskt.
När kommer det bli min tur?
Kommer det någonsin att bli min tur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0