Strömavbrott

Det var nyss strömavbrott här. Halva byn verkade det som.
Ganska skumt. jag har aldrig varit med om att de blivit strömavbrott här inne. När jag bodde hemma hos mamma på landet så hade vi det lite då och då. Så fort det blåste lite så gick strömmen. Så där va vi alltid redo för de. Vatten på flaskor och sånt. Vi hade kamin att elda med och t.o.m gasspis så vi kunde laga mat ifall strömmen försvann. Vi hade ju gasspis ändå och inte bara för de tillfällen då strömmen försvann.
För några år sen när vi hade lite storm här så va vi utan el i 3 dygn.
Men vi klarade oss väldigt bra ändå.

Men lite skumt va de när strömen gick här inne och jag tittade ut och hela torget var släckt.
Men jag fixade lite mackor, tände upp massa ljus och satte mig för att läsa lite ur min spännande bok.

Den va inte borta så länge. Ca en timme bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0