Min granne

Jag har nästan ingen koll på mina grannar och jag har knappt sett dom.
Jag vet att de bor ett äldre par långt ut på loftgången och att de bor någon Emil där också.
Brevid mig har lägenheten stått tom och den har använt som övernattningslägenhet ett tag. Det vet jag för att de plötsligt stod en långhårig, svartklädd kille utanför dörren som frågade något och sen berättade att han nyss flyttat in. Sen såg jag inte honom igen.
Men nu för ett tag sen så va de någon som flyttade in som verkade bo där för de går någon i dörren lite då och då.
Och jag blev ganska förvånad över hur mycket man egentligen hör igenom väggarna.
Utan att ha sett personen fick jag för mig att de va en kvinna och när jag mötte någon i trappan en dag så frågade jag om hon nyligen hade flyttat in, och det hade hon. Och det är hon som är min närmsta granne. Väldigt trevligt tycker jag. Och nu har vi setts lite då och då så jag skulle kunna knacka på där och låna lite socker om jag var i nöd av det känner jag. Hehe..
Och nyss knackade de på dörren och jag som inte hade några kläder på mig fick lite panik. Slängde på mig något snabbt och öppnade. Då var de hon och hennes bekant som frågade ifall jag hade några TV kanaler. För de hade inte hon. Och inte jag heller märkte jag när jag gick in för att kolla.

Lite irriterande för jag hade faktiskt tänkt att titta på den där melodifestivalen.
Men jag överlever nog. Har annat att sysselsätta mig med. Har iallafall ström..=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0