Köpa mjöl på Statoil kl 06.50

Bakningen är inte riktigt avslutad. Inte på länge när jag tänker efter.
Men cupcakesen ska bakas innan jag lägger mig ner i sängen.  De där elaka gubbarna blev väldigt goda, men de funkar knappast att göra cupcakes på.
Så nu är det dubbel sats muffinssmet som görs. Och mitt i all upphällning så tog mjölet slut. Vad gör man då? Jag tittade på klockan, såg att statoil hade öppnat. Släppte allt, skrev en lapp där de stod 5 dl på så jag vet vart jag ska förtsätta räkna ifrån och sen stack jag upp dit.
Gick in, tog mitt mjöl och betalade. Hon i kassan såg lite konstigt på mig, men log och frågade om jag ville ha en kasse att bära det i. Men jag behöver ingen kasse, så jag tog mjölet under armen och åkte hem igen.
Så nu kan jag fortsättabaka ett tag till.

Dekorerade tårtan innan också. Kommer ta foto på den sen. Blev inte så jävla snygg egentligen. Men förhoppningsvis jävligt god.

Nu är mina ägg och socker poröst, dax att fortsätta..=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0