PACKNINGSPANIK!

Min pappa borde ha landat i Thailand nu.

Och här på typ andra sidan jorden har jag världens jävla packnings-panik. Det är mycket mer och de tar mycket längre tid än vad jag någonsin kunde tro att de skulle ta. Och jag ångrar som fan att jag inte tog tag i de för länge sen. Varför måste jag alltid vara sån som gör allt i sista minuten? Varför kan jag inte börja i god tid som normal människa? Jag har ju faktiskt vetat om den här flytten i ca 3 veckor nu och skulle kunnat ha varit klar för länge sen. Men NÄ!!! Dagen innan börjar jag.
Jag är så jävla dryg.

Dessutom försökte jag packa alla saker som hör till varandra i samma låda. Men lådan med mina hobby grejer är nu alldeles för tung. Den går fan inte att rubba och självklart står den mitt i gången i hallen och tar upp ALL plats. Jag vet inte om jag ska försöka packa om den eller om jag bara ska låta den vara och hoppas på att mina vänner är starka. Jag borde packa om den. Men va fan? Dubbelt jobb har jag verkligen inte tid med. Men om den går sönder så är de fotogrejorna som åker i marken först och de sakerna är fan inte billiga. Nä, jag måste packa om den. Fan vad drygt.
Jag vill bara att flytten ska vara över. Att jag ska vara i min nya lägenhet med alla prylar, redo att börja packa upp i lugn och ro. Utan stress.
Mina kläder har åkt ner i svarta sopsäckar. Huller om buller. Sängkläder, strumpr, handdukar, vanliga kläder. Allt i ett. Blir kul att försöka hitta något däri sen. Men jag tänkte faktiskt packa ett par sängkläder lite för sig. För de måste jag ha ganska direkt och då har jag de tillgängligt. Lite smart är jag ändå.

Nä, ett ryck till. På en halvtimme. Sen ger jag upp och går och lägger mig. Planerar att max sova tills 2 och sen fortsätta. Men jag har svårt för att gå och lägga mig när jag vet att jag har massa att göra. Får inte riktigt ro i kroppen. Sen så har jag lättare för att hålla mig vaken än för att vakna. Har bett Jocke, Johan, Mamma och Leo att ringa och väcka mig vid 14 tiden idag. För jag måste upp då. Oavsett om jag bara fått 3 timmars sömn. Och min väckning på mobilen kan man inte lita på. Har sovit igenom den många gånger nu.

Vill ha torsdag nu..

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej Moa:) Det är bara bra med mig, pluggar alltför mycket dock! Förstår inte, jag hade ju lovat mig själv att aldrig mera plugga, varför ska jag då ge mig på att läsa in en 100poängskurs, medicinsk grundkurs, på fem veckor!? Hoppas att flytten går bra! Du kan väll lägga upp bilder när allt är klart?:D Kram

2009-12-08 @ 11:50:05
URL: http://dumed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0