Jag hatar snö

Det har varit snökaos 2 nätter i rad på jobbet. Jag orkar inte ens dra upp all skit som hände. Första natten var jag klar kl 11 på förmiddagen och misade min tandläkartid, som jag ändå var tvungen att betala. Så de pengarna jag tjänade på övertiden kommer gå till straffavgift till tandläkaren. Drygt. Sen andra natten igår var ajg klar tidigare. Eller klar och klar. Jag hade i stort sätt bara delat ut tidningar till halva harlösa och lite i början. Men jag satt i snön i någon timme och sen höll jag på att skotta i ett par. Massa skit hände och när jag berättade de för en vän så bara garvade han åt mig. Jag kan inte garva än. Kanske när vintern är över, då kan jag garva åt de. =)
Men i natt gick de ganska bra. Jag kom fram nästan överallt. Vilket kändes jävligt skönt efter 2 nätter av rent helvete. Och jag hoppas att det inte kommer mer snö och att den snön som nu ligger på marken, försvinner fort. Men efter klockan 7 på julaftonsmorgon får de gärna snöa. Ett tag.
Snö är fint så länge som man kan sitta inomhus med en kopp te eller varm choklad och titta ut. Inte när man måste vara ute i de.
Dessutom är jag helt övertygad om att jag kommer bli sjuk, för jag blev så nerkyld att det nästan tog ett helt dygn innan jag blev varm. Sådär lägom till jag skulle iväg och jobba igen. Suck.
Och med min otur kommer jag bli sjuk sådär till jul och mina härliga 3dagars ledighet. Brukar vara så.

Jag trivs väldigt bra i min lägenhet. Jag tror att jag börjar fatta snart att jag faktiskt har flyttat. Att jag inte längre bor i Hörby. Det är sååååå skönt. Och jag går och små pular och pysslar lite hela tiden. har fortfarande inte packat upp allt. Har lite beslutsångest på var allt ska vara. =)
Sen så är jag jävligt förvånad över att jag faktiskt fick plats med allt detta i min gamla lilla 1a. Och då har jag ändå slängt väldigt mycket.

Jul kommer firas hos mamma, som alltid. Hon vill att jag ska stanna där hela helgen, så de blir väl så. Kanske sticker jag iväg till jägers den 25. Om jag pallar och har lust. Mamma har redan erbjudit sig att köra mig både dit och sen hämta mig igen.
Jägers är inte något favorit ställe för mig, men som jag förstått är de lite tradition för massa att sticka dit den 25. Så det kan nog vara väldigt mycket folk och kanske lite fler än dom som brukar gå dit. Det kan bli kul. Vi får se..

Jag har änsålänge inga planer för Nyår. Blev bjuden till någon stor fest i Eslöv av Therese, men vi får se. Det känns som både jul och nyår är väldigt långt bort, men de är de ju inte.


Nu ska jag gå och banka upp en hylla och se om jag ska packa upp en låda. Känner mig lite trött så jag ska nog sova några timmar snart. Skulle behöva handla, men jag vill inte gå ut. Det är kallt och jag gör de inte om jag verkligen inte måste. Och jag klarar mig nog en dag till..=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0