Jag dansar med blommor i håret och ögonen stängda

Jag hade kul igår. Både på festen hes Josse och sen efteråt i Eslöv. Tycker att de blir mycket vad man gör de till. Man ska inte förväntar sig att någon annan ska göra att man har kul. Gör något åt det själv!

Träffade lite gammalt folk som man inte sett på länge och det är ju alltid kul.
Träffade t.o.m på min gamla "bästis" Marika senare på kvällen i Eslöv. Det var lite skumt. Någon knackade på min axel och där var hon. Med långt hår, hon som aldrig lyckades få längre än till axlarna. Fejk såklart, men ändå. Vi kramades om lite snabbt och sen fortsatte ja dansa runt med Therese. Det finns en anledning till att vi inte är bästisar längre.
Men jag hade alltid väldigt kul med Marika. Hon var jävligt rolig att vara med och när man väl va kompis med henne så var hon en väldigt bra kompis också. Det var kanske de som kom som en sån stor kontrast när vi någonstans slutade vara kompisar. (Om man nu någonsin slutar att vara kompisar.)
Jag har många roliga minnen med henne och det bästa är nog en gång när ja skulle sova över hos henne och vi håller på att bädda på en madrass till mig. Jag går förbi henne som står nerböjd och håller på att plocka upp sängkläder ur en låda. Jag ler lite och snärtar till henne så hårt jag kan på röven och hon skriker till. Sen vänder jag mig om och fortsätter gå mot köket, lite nöjd med mig själv, när jag ser att Marika står och stirrar på mig i köket med stora ögon. Jag vänder mig snabbt om och ser att det är Marikas mamma som jag snärtat till. Sen börjar vi alla garva och jag kan börja skratta igen när jag tänker på de. Sen skämdes jag, en aning..=)
Det är ett minne som jag aldrig kommer glömma.
Men egentligen finns de så mycket.
Men något hände på gymnasiet, (eller egentligen redan i slutet på högstadiet) som de ofta gör och vi gled mer och mer ifrån varandra. Tillslut var det inte ens lönt att försöka hålla kontakten. För det krävs vilja för sånt och det hade nog ingen av oss särskilt mycket av. Vi är väldigt olika och det va de jag gillade med henne, men tillslut blev vi för olika.
Iallafall träffade jag på henne igår och de va ju lite kul. Sist va väl ca 3 år sedan.

Men jag dansade runt med Therese, Milla och Malin.
Therese är så skönt härlig.
Och jag hade massa blommor i håret. Det var sött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0