Min vakna dag

Sov inte efter tidningarna igår. Har vänt helt fel på dygnet och har nästan varit vaken som en vanlig människa bör vara den senaste tiden. Känns inte alls bra.
Men idag höll jag mig uppe hela dagen.

Fixade och trixade lite med en blogg. Jag tycker sånt är kul. Synd att jag inte kan mer. Att jag inte såg till att lära mig de i skolan när vi läste lite om det. Kunde valt de som tillval. Skulle vara både intressesant och roligt att kunna det nu. Skulle kanske kunnat tjäna pengar på det t.o.m. Men nu finns de så många bra som kan, så nu spelar de ingen roll längre. Bara kul att man kan lite. Ändra lite färger här och var och sånt. Kul att kunna hjälpa till med något.

Sen åkte jag till pappa, han skulle lägga om mina däck så att jag kör lagligt igen.
Farfar var där så vi det tog lite längre tid än väntat.
Jag gillar min farfar.
Han är nog den enda av mina far och morföräldrar som jag känner att jag har en koppling till. Där jag känner släktbanden i hans kramar och leende. Känner att jag tillhör honom på något vis. Känner kanske lite så för min mormor också, men de är inte på samma sätt alls. Det är inte förrän senaste åren som jag har känt att vi är släkt. Min farfar har alltid varit min farfar.
Han är sån som bakar bullar och bröd, som minns ens födelsedag och som har de mest kärleksfulla kramar som finns. Han är jättemysig att krama.

Åkte iallafall vidare till mamma. Hade tänkt att hämta hem Pucko, men han har nyss börjat våga sig ut lite hos mamma och jag skulle vilja att han kände sig säker att gå ut när han är där. Så han får stanna några dagar till. Saknar honom lite, men det är samtidigt lite skönt att vara ensam också.

Skulle åka hem men ringde Johan och kollade vad han höll på med. Han sa att han var på väg till Stålis.
STÅLIS!!
Underbara Stålis var nere. Så jag piggnade direkt till och åkte till Sösdala för att träffa honom istället.
Han har inte förändrats ett dugg, det kändes precis som innan han flyttade upp. Ganska osäker på hur länge sen de va som jag träffade honom men det är väl ca 2 år.
Där satt vi och spelade något nördspel som de är helt fascinerade av och käkade pizza.
Men jag blev så trött och åkte hem någongång vid 22. Skulle ju jobba och behövde några timmars sömn innan det var dags.

Kom hem, klädde av mig, la mig ner i sängen, blundade och somnade direkt.
Drömde inget. Inte förrän min mobil började låta, vilket betydde att klockan var 2 och det var dags att vakna. Då hade jag någon konstig dröm om att det var en ond person som störde mig genom att ställa klockan.
Helt i sin ordning alltså.

Och nu har jag jobbat, skickat iväg lite mejl till en Lestat intresserad tjej och ska lägga mig ner och hoppas på att jag somnar lika lätt igen. Förmodligen inte.


I morgon ska jag försöka fixa en passande header till min väns blogg och kanske fika med Stålis, hans syrra och hans mamma. (Ska försöka kidnappa Stålis hem till mig ensam en stund med) Hoppas det är sol i morgon igen för idag var första dagen som jag var vaken och ute när det fortfarande var dag.
Och det var smått underbart.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Vilken enormt härlig design i din blogg!

Kram, kram

2009-04-16 @ 09:36:10
URL: http://middemadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0