Bästa tiden på dagen är nu

Efter jag kommit hem från jobbet och innan jag lägger mig ner och sover. Det är min tid. Jag kan göra vad jag vill. Det kan jag alltid, men det jag menar är att jag kan inte göra så mycket mer än att bara ta det lugnt. Jag kan inte dra igång och dammsuga eller något annat som låter. Kan inte göra något av de som jag borde göra. Det är skönt.

Har inte städat idag heller. Körde en diskmaskin och lite tvätt. Plockade upp lite från golvet. Mer har inte hänt. Ska dammsuga och skura golvet i morgon istället.

Jag har balkongdörren öppen för att kyla av rummet lite. Jag hatar verkligen att gå och lägga mig när det är varmt. Jag hör fåglarna utifrån. Det är jätte mysigt. Om jag blundar så skulle det kunna vara en juli natt. Förutom att det är för kallt ute för det. Men när jag sitter borta på sängen så känner jag inte kylan så mycket. Ska snart stänga. När jag kom hem så luktade det fortfarande massa mat os sen innan ikväll så jag passar på att vädra lite nu när det är mörkt och tyst ute. Har tänt en rökelse också.

Det känns som om jag väntar på något. Men jag vet inte vad.
Jag hade planerat in ett mysigt samtal, men saker ändras.


Får väl lägga mig ner och se om det händer något..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0