Kom till min värld en stund och stanna en livstid eller två

Ibland så känns det lite som om jag har svårt att skilja på verklighet och fantasi.
Jag har varit så inne i en sak nu ett tag och är fortfarande att jag tänker på det hela tiden.
Jag vet vad som är vilket men ibland känns de ändå som om jag får påminna mig själv.

Men vem kan klandra mig?
Min fantasivärld är ju underbar. Så enkel utan problem och förpliktelser Full av spänning och passion.

Jag gör sånt här ibland.
Har haft ett antal Anne Rice fantasier där hennes "karaktärer" finns på riktigt. Ja, ni ser. Jag vill inte riktigt erkänna att Lestat och hela den världen inte finns på riktigt. Att de hon berättar inte händer. Att hennes ord inte är lag.
Jag är inte helt väck eller galen, jag bara gillar att drömma mig bort.
Men nu är det inte mystiska böcker som fångar mig utan något helt annat.
Det är nästan som ett annat språk som jag inte kan läsa, men jag försöker så desperat lära mig det och tolkar alla signaler till min fördel.
Jag behöver något som trycker ner mig på jorden igen.
T.o.m när jag är i Lund och jobbar tänker jag på det.

Telefonen ringde. Jag hann inte svara. Ett nummer jag inte kände igen.
Hjärtat rusar, jag blir varm.
Jag ringer snabbt upp numret innan jag hinner ha chans att ändra mig.
BANG!
Tillbaka till verkligheten.
Jag börjar att andas igen.


Äsch, jag romantiserar allt. Leker med ord. Har inte sovit och börjar få de där konstiga tankarna som man får när man inte har sovit på länge. De som jag brukar ha i bilen på natten. Då antingen allt känns så bra eller så är allt så dåligt.
Precis som om man får en snetändning på livet vissa nätter.  Men i natt kunde jag inte tänka. Mitt huvud gjorde så ont att jag nästan trodde att det ville sprängas. Men nu 4 alvedon senare är det bättre men fortfarande inte över. Förmodligen ett sömnproblem. Men de positiva nu är att min snetändning i natt är en bra en. Allt känns underbart och hoppfullt. Lyckobrus i mängder och hela den skiten. Det är ju bra. De betyder att jag förmodligen kommer fortsätta med min alternativa verklighet in i drömmen. Och det är väl trevligt?

I tell you all about it  tomorrow..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0