Jag ringde nyss polisen!!!!

polisbilJag satt och tittade på TV när jag hör glas splittras ute på torget.
Det har hänt en gång för ett tag sen också. Men då såg jag inget och trodde att det bara var något som hade ramlat. Och den gången visade de sig att de hade varit inbrott. Men nu så hörde jag efter ett tag igen något med glas så jag tittar ut och ser någon som är vid antikaffären här på torget. Det ser ut som om han kliver ut och sen går därifrån. Så därför ringde jag polisen. För denna gången hade jag ju faktiskt sett något.

Efter ett tag rullar polisen in på torget och de lyser på affären. De går ut och efter ett  tag så ringer min mobil. De frågar lite om vad jag såg och jag gick ut för att prata med dom. Han frågade mig om vilka kläder han hade och åt vilket håll han gick. De skulle skicka hit en hund-patull som kunde sniffa runt lite. Sen gick jag in till mig igen.

Konstigt nog är jag lite skakis. Eller skakis är inte riktigt rätt ord. Nervös. Mina möten med polisen brukar inte inte vara så trevliga och fast jag inte gjort något fel så blir jag nervös för att de ska hitta något med mig som kan ge mig böter. Och jag vill inte ha mer böter.

Nu står de iallafall 2 bilar där ute och jag känner mig lite som en sån där skvaller kärring som inte kan ge fan i att lägga sig i andras liv. Men samtidigt tycker jag att jag gjorde rätt. Eller?
Eller det vet jag att jag gjorde.
Har aldrig ringt polisen innan.

Känner mig lite duktig.
Nu ska jag gå och kika ut lite till..=)

Kommentarer
Postat av: Mattias Lindblad

Ja, det är helt rätt! Klart du skall ringa polisen om du ser någon som gjort inbrott. Onödigt utav personen som gjorde så :S

2008-09-05 @ 11:19:04
URL: http://mattiaslindblad.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag tycker du gjorde rätt. Det är inte många som överhuvudtaget bry sig. Bra gjort!

2008-09-05 @ 16:54:05
URL: http://malinfilipsson.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jo du gjorde rätt tyckte jag :)

2008-09-05 @ 17:00:01
URL: http://metrobloggen.se/kallsmoraa
Postat av: Anne

Känn dig inte som en skvallerkärring. Du gjorde HELT rätt!

2008-09-06 @ 19:10:08
URL: http://enna.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0