Work

Blev nyss förfrågad om jag kunde köra tidningarna i natt. Den långa rundan.
Och jag har ju inget annat för mig. Har ju inte ens städat idag så det är väl lika bra att tjäna lite extra pengar.
Så jag hoppas att Johan tar sig hem själv. Erbjöd mig att jag kunde hämta honom men de kommer inte gå nu. Han skulle till Lucky med massa folk och frågade om jag ville följa med. Men jag hade brutal huvudverk och var inte alls inställd på att träffa massa folk. Trött var jag också. Så jag passade på det. Dessutom tror jag inte att Lucky är något för mig. I Höör liksom Nej tack. Men det var trevligt att han frågade mig och inte glömde bort mig eller struntade i mig. Så något har han lärt sig..=)

Men jag var på mitt "nya" jobb i morse. Min första testdag.
Det gick ok. Jag var väldigt nervös i början men sen i slutat flöt det på bättre och mitt sista samtal var väldigt bra tycker jag. Så det känns bra.
Mitt andra samtal var ett sånt där jobbigt samtal.
Han hade tydligen hemligt nummer och blev väldigt paranoid när jag ringde. Men vi slumpar fram numret så det är precis som att man slår några siffror på måfå och sen ringer dit.
Man hade en del dötid mellan samtalen. Många av samtalen gick till telefonsvarare och andra nummer fanns helt enkelt inte. Så nästa gång ska jag ta med mig lite block och pennor så kan jag sitta och rita lite samtidigt. Kladda som jag alltid gör annars.
Men det var ganska intressant, dessutom träffade jag en ny kompis som jag fick ganska bra kontakt med. Och det är ju kul. =)
Ska dit 2 ggr till innan jag kan börja jobba på riktigt. Och sen får vi se hur det går med de mitt hemtjänst jobb. De tar ju bort dagar från mitt schema nu, men förmodligen bara under en viss tid.

Jaha..då ska jag samla ihop mina saker och köra för att byta bil och sen jobba. Hoppas att det är bra musik på radion i natt och att tidningarna är tidiga.

Kommentarer
Postat av: Lina

va? har du också blivit telefonförsäljare!?

det är verkligen dödligt efter en tid, inte okej..fast i och för sig finns där stora pengar att tjäna:) men vart jobbar du?

2008-10-14 @ 08:59:52
URL: http://dumed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0