Sophie Zelmani konserten

Sophie Zelmani var mäktigt.
Vi kom väldigt nära henne på tredje raden. Så vi såg ansiksuttryck och alla blickar.
Hon är väldigt osäker på scen och tittade sig ofta omkring på sina musiker som gav henne lugnande blickar tillbaka.
Och hon har så liten. Jag visste att hon var kort men när hon kom in med sin vita, lite förstora klänning och GUMMISTÖVLAR så såg hon ännu mindre ut. Väldigt petit.
Men hennes osäkerhet på scen spelade ingen roll så fort hon började att sjunga. Hon har sån otroligt bra röst.
En sak som hon gjorde som var väldigt förvånande men kul var att hon skickade runt ett block där hon ville att publiken skulle skriva lite i. En hälsning eller något liknande som hon kunde ha som minne. Verkade vara en väldigt kul sak. Och självklart skrev jag och hyllade hennes texter och röst.
Men hon spelade nästan bara låtar från hennes nya platta. The ocean and me. Lite tråkigt men vad skulle man vänta sig när hon nyss har släppt en ny platta och åkt på turne. Men i slutet så spelade hon både Going home och Dreamer som extra nummer. Men inte losing you eller people som jag satt och hoppades på så innerligt varje gång det var dax för en ny låt.

Men hon var väldigt bra. Och det var en riktigt skön känsla att se henne och höra henne live.
Sen kan man tänka sig att det kanske skulle varit bättre med en lite mindre lokal än den de va i på konserthuset. Det var inte fullsatt även om det var mycket mer personer än vad jag hade trott.

Hittade tyvärr inte min kamera innan jag var tvungen att åka hemifrån men både jag och mamma tog lite foton från hennes och hon kommer skicka de till mig senare. Tillsvidare..



Men vad bra. Jag hittade foton från hennes hemsida där hon har exakt samma klänning (och gummistövlar). Ja, exakt så såg det ut. Hur de har ställt upp allting. Att de sitter runt henne och att hon bara ser ännu mindre ut på det viset.
Så exakt såhär såg det ut. Det skulle kunnat vara foton från igårkväll. Njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0