Höst

Jag gillar hösten.
När löven blir gula och röda och när de faller ifrån träden. Och sen doftar det höst, speciellt när jag sparkar i lövhögarna utanför mig port.
Att det blir lite kallare stör mig inte. Jag tar bara på mig min palestinasjal och knallar ut.
Men att det regnar mer och att mörkret kommer tidigare stör mig. För jag lever på natten och behöver iallafall några timmars dagsljus. Har jag märkt det senaste året. Eller iallafall en. Det har gått perioder förra vintern där jag inte gick ut på hela dagen. Jag levde bakom mina svarta gardiner och nerrullade fönster. Och det funkade väl det med. Bara man hade något att göra. Men jag försöker att öppna upp för ljuset nu när jag åker hemifrån. Men kanske mest för att Pucko gillar att spana ut genom fönstret och ner på de lilla folket som rör sig på torget utanför.
Annars har jag inte så stora problem med att det blir mörkare. Jag har aldrig varit sån som gillat att ligga och steka mig i solen på sommaren. Blir aldrig brun ändå. Dessutom är det tråkigt och varmt.
Så detta är lite min favorit tid på året.
Och jag njuter..



Kommentarer
Postat av: Anonym

sååfin bild!!

2008-10-21 @ 14:26:52
URL: http://samraaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0