Anmäld till högskolan.. (hoppas jag)

I natt bland alla andra tankar så kom jag på att det är sista dagen idag att anmäla sig till högskolan. Så jag skyndade mig hem, duschade och har nu anmält mig till 7olika kurser som jag tycker verkar intressanta. Psykologikurser och en del religionskurser. Skulle säkert ha hittat många fler som jag skulle vilja gå men det var lite ont om tid. Alla är på distans och inga träffar. Bara Internet Är lite orolig över att jag kanske har gjort fel eller så. Jag borde kunna se mina gymnasiebetyg tycker jag men de kunde jag inte. Hoppas inte att de har blivit något problem där. Att Bergaskolan inte var uppkopplad till övriga världen eller något.
Lite irriterad är jag över att jag inte läste Historia på gymnasiet för de fanns en del religionskurser som jag skulle vilja gå, men då krävde de historia A. Och det hade inte handel automatiskt av någon skum anledning och jag läste retorik, matte B/Mental träning och bild och foto istället. Och det ångrar jag inte. Kanske så tycker jag att jag borde kunnat läsa in matte B ensam sidan om som de va tänkt och då hade jag kunnat välja historia istället. Men jag hade nog inte gjort det ändå. För jag var på väg att läsa engelska B, men ångrade mig för att välja matte B istället. Men jag klarade inte riktigt av matte B helt själv och när jag ser Johan ha problem med den nu så förstår jag varför.
Hade dessutom väldigt klart för mig att jag absolut inte skulle plugga vidare och behövde därför inte läsa historia som jag då tyckte va väldigt ointressant. Bild och retorik verkade mycket roligare. Envis som man är.

Hade jag gjort om gymnasiet nu hade jag aldrig valt handel. Jag hade valt estetisk bild som jag gjorde först och sen hade jag sett till att jag skulle ha läst alla viktiga ämnen. Och mina betyg hade varit jävligt grymma.
Men så är det inte.
Handel gick jag och lärde mig massa om marknadsföring och annat tjaffs. Ingenting viktigt och ingenting jag  har nytta av idag. Tvärtom. Skulle jag bli arbetslös och gå ner till arbetsförmedlingen och säga att jag gått handel hade jag blivit tvingad att söka alla jävla affärsjobb som finns. Och jag är verkligen inte intresserad av att jobba på Ica eller liknande. Kanske som extrajobb men aldrig mer än så.
Men det sa jag om vårdjobb med. And look at me now, one year later..

Vill ju ha mitt eget, min dröm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0