Nu är jag uppkopplad till världen

Fick min nya data idag. Min bärbara data. Det är lite spännande och nytt.
Men internetet är väldigt långsamt. Kanske tycker jag det för att jag är van vid att ha väldigt snabbt. Men vi får väl se.
Ringde kundtjänst och hon sa att det beror på hur många de är som är inne på internet samtidigt som jag eller pratar i telefon över 3G nätet. Och klockan 7 en fredag är det väldígt många. Tur för mig att jag är vaken på natten när ingen annan är det.
Men jag ska testa detta nu, för jag gillar min bärbara data. Det är lite lyxigt.
Sen kanske jag kan koppla in mitt vanliga internet till denna datan för jag måste ju ändå gå och betala på det i 3 månader till. Då kan jag lika väl använda det också. Speciellt om det är snabbare.

Fick min mobil nu för någon dag sen också. Den är fin och lila..=)
Men simkortet ville inte registreras så jag har inte kunnat använda den än. Skulle säkert kunna stoppa in mitt gamla simkort i den men jag vill ha koll på när mitt nya nummer kommer kunna börja användas.
De skulle försöka aktivera om det och det skulle ta 1-2 dygn. Är det inte igång i morgon ringer jag igen och då får de väl skicka ett nytt simkort.

Annars har jag ju min personliga 3 person på msn. Och hans nummer så han kan ju räkna med att bli terrad om det inte funkar som det ska.
Han är väldigt trevlig.
Trots att han är väldigt olik mig. Som två olika världar.
Har snackat en del med honom både på telefon och på msn. privat då. Inget jobbsnack. Lite kul.
Han är en av de få som snackar mer än mig. Han bara kör över mig med ord och jag har ingen chans att säga något. Men det är lite trevligt att inte alltid behöva vara den som håller samtalet igång.
Dessutom måste han väl andas någongång..?
Han bor i Göteborg. Staden med spårvagnarna och med den goa dialekten. Han mobbar såklart mig för min skånska även om jag inte tycker att jag pratar så skånskt. Om man jämför med andra här nere.

Nu måste jag släppa datan lite.
Ska fixa lite käk och städa.
Har en känsla av att jag kommer att fastna här, vid den nya datan hela natten ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0