Inspiration i mängder

Tittade runt och hittade  en blogg som gör massa cupcakes och sen fotar de väldigt fint. http://blixman.blogg.se/
Så jag blev helt inspirerad och ska nog försöka mig på de där fenomenet med cupcakes. Fatta vad mycket grejer de finns och hur mycket och länge man kan hålla på och pyssla med det.
Och till Jul..?
Ojoj.. jag vet vad min nya hobby kommer bli.
Behöver bara lite grejer först. Muffinsforms plåt verkar vara ett måste och karamellfärg och lite olika sorters strössel. Får ju börja på basic och sen jobba mig uppåt. Om det är lika kul efter helgen så kanske jag ska beställa sockerpasta och massa andra lite mer avancerade saker till jul. Hittade en väldigt häftig kakbutik på Internet också där de har allt från karamellfärg till sockerblommor och självklart färgglada muffinsformar.
Och det är egentligen inte så lång hopp ifrån scrapbookingen jag håller på med. Pyssel och kreativitet. Bara de att man kan äta dessa.

Fan vad skönt att jag inte ska jobba över julen detta året.
Har redan sån otrolig pysselkänsla. Mina paket kommer vara så väldigt omsorgsfullt inslagna alá scrapbooking style. Och julgodiset kommer vara godare. Hittade på ett helt annat ställe pepparkaksformar som formar en avbiten pepparkaksgubbe. Helfestligt ju.



Erkänn att ni skulle vilja fira jul med mig..=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0