politiken suger

Idag har jag inte gjort någonting alls nästan.
Åkte in och mötte mamma och åkte med henne till therese salong för att bli övertygad om att hennes hår kan bli bra och inte vara som svinto som hon själv uttryckte det.
Therese tvättade hennes hår med super shampo och super balsam och sen tog hon i någon annan super kur. Mammas hår blev jätte lent och hon blev såklart övertygad och så bokade hon en tid för klippning. =)

Sen åkte jag hem, slängde mig på soffan och bara va helt lealös. Sen ringde jag Eve och vi hade ett telefon maraton.
Efter vi lagt på var det dax för mat och film.

Nu ska jag snart åka och jobba.

Jag har fortfarande inte fått reda på något mer om rundan mer än att Han har sagt upp sig och att min chef håller på och förhandlar om att ge mig rundan.
Hoppas att hon kan det. Det hade gjort så mycket för mig.
Så mycket ångest hade släppt.
När jag får förlängt (när hans sjukskrivning blivit förlängt) så är de oftast ca 3 månader i taget.
Den första månaden går jag runt och är glad för att han inte kom tillbaka och att ja fortfarande har jobb. Den andra månaden börjar jag undra, tänka, hoppas. Den tredje månaden är jag i upplösningstillstånd. Måste få reda på vad som händer. Ringer och terroriserar min nattchef, min vanliga chef och alla som jag träffar på. Men det är alltid så att jag aldrig får ett svar förrän i typ sista veckan. Och jag vet att min chef ibland har vetat om de längre utan att ha sagt något. Så kommer han inte tillbaka och då börjar mina månader om. Så har mitt liv sett ut nu i 2 år. Konstigt att man är så orolig över allt.
Så om jag får rundan fast kan jag slippa den oron, slippa den ångesten och alla tankar och fokusera mig på vad jag egentligen vill göra med mitt liv. Kanske plugga något? Iallafall så måste jag på ett smidigt sätt bli av med jobbet i lund snart. Orkar inte de längre. Det är för mycket, för mycket jobb, för mycket tjaffs och alldeles för lite sömn.

Skulle vara himmelriket att bara ta det lugnt ett tag. Jag tror inte att min semester i sommar kommer räcka. I början sa jag max 6 månader. Nu har jag varit där i 8 månader, har papper tills sista augusti, då blir de 10 månader och jag vantrivs, om sanningen ska fram. Ska kolla upp alla nya regler om vad jag kan göra. De håller ju på och ändrar det hela jävla tiden nu.

JÄVLA MODERATER

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0